نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
یکی از پدیدههای نوظهور در رسانه «آخیش و اووفی» گرفتن از مخاطب است به این صورت که نویسنده، نوشتاری مینویسد که هیچ فایدهای برای اجتماع و اصلاح ساختار ندارد اما دل مخاطب را خنک میکند.
سرویس رسانه آمال خبر؛ سید علیرضا شریفی: یکی از پدیدههای نوظهور در رسانه «آخیش و اووفی» گرفتن از مخاطب است به این صورت که نویسنده، نوشتاری مینویسد که هیچ فایدهای برای اجتماع و اصلاح ساختار ندارد اما دل مخاطب را خنک میکند.
در واقع این رسانهها یا رسانهچیها مانند سوپاپ برای موتور هستند؛ این قطعه قارچی شکل وظیفه کنترل ورود هوا به درون محفظه احتراق و خروج دود از دریچههای سر سیلندر را بر عهده دارد. این هوای ورودی لازمه تشکیل مخلوط سوخت و هوا و صورت گرفتن انفجار و هوای خروجی یا دود نیز مازاد احتراق است که خروجش لازمه ادامه روند فعالیت موتور خواهد بود.
در حقیقت این سوپاپهای رسانهای با آخیش و اووفی گرفتن از مخاطب، تریبون را از افراد دلسوز میربایند و با اعمال فشار به مدیران، جیبهای خود را پر پول میکنند و به اصلاح ساختار و رفتار توجهی ندارند. حاصل این رفتار، معتقد شدن مخاطب به دروغگو بودن رسانه و بی خاصیت بودن این سیستم مدیریتی است اما چون دلش خنک شده هیچ مطالبه واقعی شکل نمیگیرد.
یک مثال عینی این اتفاق اعمال فشار نمایندگان مجلس به وزیر کشور درباره «بخشنامه صیانت از سلامت انتخابات» است که رسانهها به سوءاستفاده اهالی بهارستان از ابزار استیضاح پرداختند اما کسی نگفت که چرا احمد وحیدی و دولت رئیسی در برابر فشار مجلس مقاومت نکردند. رسانهها دل مخاطب را با انتقاد از مجلس خنک کردند اما اصلاح ساختار و رفتار اتفاق نیافتاد.
انتهای پیام/
این مطلب بدون برچسب می باشد.