هجوم ملخ‌ها به خوزستان امسال شدیدتر است

استاندار خوزستان گفت: شدت هجوم ملخ‌ها نسبت به سال‌های قبل بیشتر خواهد بود اما قابل کنترل است.

به گزارش آمال، غلامرضا شریعنی امشب در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان، اظهار کرد: امروز شرایط استان خوزستان از همه جوانب از جمله هجوم ملخ‌ها، بیماری کرونا و  سیلاب‌هایی که در مسیر خود به استان خوزستان رسیده‌اند بحرانی است.

وی افزود: کشاوزان اولین قشر آسیب‌پذیر در مقابل هجوم ملخ‌ها هستند که نیاز به تلاش است تا با کمترین صدمات، کشت خود را برداشت کنند.

استاندار خوزستان  با اشاره به اینکه هجوم ملخ‌ها امسال نسبت به سال‌های پیش با حجم بیشتری است، عنوان کرد: نیاز است تمامی تلاش خود را در جهت مهار این بحران به کار گیریم.

شریعتی بیان کرد: آورد ذخایر کل سدهای استان  ۱۴ میلیارد مترمکعب است که پیش بینی‌ها برای آورد آب در پشت سدها برای بارش‌های معمولی فروردین و اردیبهشت، قابل برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه حفظ روستاها از جمله مهم‎ترین بحث‌ها در خروج آب از پشت سدهای استان است، عنوان کرد: سیل‌بندهایی برای حفاظت از روستاها کار شده است اما هنوز در بخشی از مناطق این امر مشکلاتی دارند و در برخی از مناطقی که سیل‌بندها آسیب خورده است شرایط هنوز فراهم نشده است که این امر نیاز به تلاش بیشتر است؛ در برخی مناطق به جای سیل بند  نیاز به دیواربندی است

شریعتی گفت: کرونا مسئله‌ای مهم و پرخبر این روزهای استان است که از لحاظ علمی اکنون نمی‌توان گفت ما در مهار این مسئله کاملا پیش رفته‌ایم بلکه باید زمان بگذرد و شرایط مشخص شود اما تاکنون اقدامات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و در مهار این بیماری در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: ورودی اندیمشک به صورت جدی باید کنترل و مدیریت شود تا از اشاعه این بیماری جلوگیری شود.

شریعتی بیان کرد: کسانی که در استان به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، ۱۴ درصد از آنها به حالت حاد و وخیم می‌رسند که سعی بر این است، با مراقبت‌های جدی این تعداد مبتلایان به حداقل برسد تا آن ۱۴ درصد کم شوند و اقدامات پزشکی استان هم جوابگوی این بیماری باشد.

وی  با توصیه به مردم به رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی گفت: مردم اصلا نگران نباشند زیرا تمام تمهیدات لازم از قبیل مجهز کردن داروخانه‌ها به مواد ضدعفونی کننده و ماسک‌ها، صورت کرفته است تا با این بیماری مقابله کنیم.

انتهای پیام/