با راههای مقابله با ویروس کرونا آشنا شویم

ویروس کرونا از چین وارد ایران شد که تنگی نفس و سرفه‌های خشک از جمله علائم آن است و بهترین راه برای مقابله با آن، داشتن سبک زندگی مناسب و توجه به نکات مهم بهداشتی است.

به گزارش آمال، ظرف دو ماه آخیر شیوع ویروس کرونا در کشور چین و  درگیر شدن تعدادی زیادی از شهروندان این کشور همچنین هشدارهای سازمان بهداشت جهانی مبنی بر احتمال درگیر شدن برخی کشورها با آن  سبب شد این ویروس تبدیل به سرخط اصلی اخبار ایران و جهان شود.

بر همین اساس، شبکه‌های مجازی مدام در حال صحبت کردن از این ویروس و موارد ابتلا به آن و چگونگی پیشگیری از این بیماری هستند.

ویروس کرونا  از کشور چین شیوع پیدا کرده و پای خود را خارج از مرزهای جغرافیایی خاص نهاده است به همین دلیل کشور ایران  به عنوان دومین کشوری است که پس ورود این ویروس ۵ نفر کشته و تعداد ۲۸ نفر دیگر که مشکوک به ویروس کرونا هستند را قرنطینه کردند.

 ویروس کرونا چه علائمی دارد؟

علائم این ویروس موذی و کوچک و خطرناک، از جمله سردرد، سرفه، درد عضله، تنگی نفس، و مشکلات تنفسی و تب و احساس خستگی است. آلودگی به ویروس با تب شروع می‌شود، سپس سرفه خشک و بعد از آن، طی یک هفته تنگی نفس ظاهر می‌شود.

چگونه به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

بهترین و شایع‌ترین راه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا، شستن مرتب دست‌ها، عدم تماس دست با چشم‌ها و بینی تا حد ممکن و داشتن سبک زندگی سالم است. همچنین اگر افراد به غذاهایی که می‌خورند توجه کنند و به ورزش کردن بپردازند، می‌توانند تا حدودی بدن خود را در مقابل سرماخوردگی و بیماری‌های واگیردار از جمله ویروس کرونا مقاوم کنند.

اکثر پزشکان افراد را از استفاده از وسایل نقلیه جمعی بر حذر داشته‌اند و توصیه می‌کنند افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند به اماکن عمومی نروند و در صورت لزوم با همراه داشتن ماسک جلوی سرفه و عطسه‌های خود را بگیرند.

چه کسانی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند؟

بیشتر موارد ابتلای به این ویروس در افراد بالغ و دارای بیماری‌ها چون دیابت و بیماری قلبی و عروقی و فشار خون بالا و بیماری‌های مزمن تنفسی است، کودکان کرونا نمی‌گیرند.

خوشبختانه تاکنون موارد ابتلای به این ویروس در خوزستان و از جمله اهواز، اعلام نشده است اما این بدین معنا نیست که افراد موارد بهداشتی را رعایت نکنند. پس با توجه به اینکه استان خوزستان و از جمله شهر اهواز، بیشترین مسافران و کارکنان چینی را به دلیل وجود شرکت‌های نفت و حفاری و پتروشیمی دارد مهم است که همه شهروندان به نکات ایمنی و بهداشتی دقت کنند.

انتهای پیام/