یک چهارم تلفات سوانح جاده ای مربوط به موتور سواران است

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان اینکه یک چهارم تلفات سوانح جاده ای مربوط به موتور سواران است، گفت: در کشور کار چندانی برای فرهنگ سازی موتورسواران و کاهش تلفات اناجام نشده است. به گزارش آمال، عبدالرضا فتاحی در سومین همایش فرهنگ سازی، آموزش، ایمنی و ترافیک استان خوزستان اظهار کرد: […]

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان اینکه یک چهارم تلفات سوانح جاده ای مربوط به موتور سواران است، گفت: در کشور کار چندانی برای فرهنگ سازی موتورسواران و کاهش تلفات اناجام نشده است.

به گزارش آمال، عبدالرضا فتاحی در سومین همایش فرهنگ سازی، آموزش، ایمنی و ترافیک استان خوزستان اظهار کرد: برای راننده‌های عمومی در سطح استان  با هدف ترویج فرهنگ ترافیک کلاس‌های آموزشی مختلفی را برگزار کردیم.

وی با اشاره به تشکیل کمپین ویژه موضوعات ایمنی در اسفندماه سال گذشته، افزود: با توجه به تشکیل این کمپین در جاده ساحلی و تعدد رفت و آمده در این مسیر افراد و خانواده‌های زیادی از این کمپین استقبال کردند.

ماه آینده رانندگان برتر معرفی می‌شوند.

مدیر جمعیت ایمنی راه‌های خوزستان و با تاکید بر اینکه  کلاس‌های آموزش ایمنی و ترافیک را در سطح مدارس نیز برگزار کردیم، گفت: تا کنون سه همایش را  در بحث ایمنی و ترافیک برگزار کردیم  و قرار است در ماه آینده در قالب همایشی رانندگان برتر را نیز معرفی کنیم تا از این طریق بتوان تا تلفات جاده‌ای را به حداقل برسانیم.

همگان در زمینه ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای مسوولیت دارند.

در ادامه این همایش آیت الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به آمار بالای تلفات سوانح جاده ای در تمام کشور، اظهار کرد: فرهنگ سازی در زمینه ارتقای ایمنی رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به طور میانگین سالانه ۳۰ هزار نفر به شهادت می‌رسیدند، گفت: در سوانح جاده ای سالانه ۲۰ تا ۲۴ هزار نفر فوت می‌کنند یعنی بدون وجود یک دشمن خارجی شاهد از دست رفتن جان عده ای از مردم هستیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد : مسوولان، رانندگان و مسافران هرکدام به نوعی در زمینه ایمنی و کاهش تصادفات مسوولیت دارند و باید خود را در مقابل خون های ریخته شده پاسخگو بدانند.

یک چهارم تلفات سوانح جاده ای مربوط به موتور سواران است

محمد بخارایی رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها نیز در این همایش، گفت: روزانه ۵۰ نفر فوت و یک هزار نفر در تصادفات رانندگی کشور مصدوم می‌شوند.

وی با اشاره به ضررهای اقتصادی سوانح جاده ای، عنوان کرد: رانندگانی که با سرعت بالا در جاده ها جان مسافران را به خطر می اندازند باید بدانند که به حق الناس تعرض می‌کنند.

بخارایی تصریح کرد: سال ۲۰۲۰ سال مطالبه گری برای کاهش تلفات جاده ای نامیده شده است و هرکدام از ما در کنار رعایت استانداردها باید مطالبه گری نیز کنیم.

وی با بیان اینکه یک چهارم تلفات سوانح جاده ای مربوط به موتور سواران است، گفت: در کشور کار چندانی برای فرهنگ سازی موتورسواران و کاهش تلفات اناجام نشده است.

به گزارش آمال، در پایان این مراسم از در پایان این مراسم از ۷مدیرکل، ۲ خانواده متوفی در سوانح موتور سواری و ۲ موتور سوار که تا کنون جریمه نشدن تقدیر شد

انتهای پیاl/