راه‌های تحقق اهداف برنامه‌های توسعه متوازن

تحقق اهداف برنامه های توسعه متوازن و تخصیص بودجه متاسب، مسیر رونق کسب وکار و ارتقاء شاخصهای اقتصادی را فراهم می‌نماید. یکی از مشکلات عمده استان اتکاء بیش ازحدمعیشت خانواده ها براقتصاددولتی و نیاز اقتصاد اجتماعی به تزریق نقدینگی از طرف دولت می باشد که باعث می شود هم درامد حاصل از ثروتهای معدنی استان […]

تحقق اهداف برنامه های توسعه متوازن و تخصیص بودجه متاسب، مسیر رونق کسب وکار و ارتقاء شاخصهای اقتصادی را فراهم می‌نماید.

یکی از مشکلات عمده استان اتکاء بیش ازحدمعیشت خانواده ها براقتصاددولتی و نیاز اقتصاد اجتماعی به تزریق نقدینگی از طرف دولت می باشد که باعث می شود هم درامد حاصل از ثروتهای معدنی استان وارد پروسه طولانی محاسبات، تقسیم و توزیع در کل کشور شود که آن‌هم به‌دلیل سازوکارهای خاص خود و طولانی بودن پروسه و نیاز کشور به ارتقای شاخصهای توسعه و فراهم آوردن خدمات عمومی عملابصورت مستقیم در سبد مصرف خانوار وارد نمیشود.

لذا ایجاد راهکارهایی که با استفاده از ظرفیتهای موجود در منطقه امکان درآمدزایی و اشتغال داشته باشد و نیاز به تکنولوژی مدرن و اموزشهای طولانی مدت و خاص نباشد می تواند در بهبود شاخصهای توسعه اجتماعی و اقتصادی موثر باشد.

ایجاد شهرکهای صنعتی پایین دستی کشاورزی و دامداری بهمراه زنجیره تولید و مصرف و صادرات .فراهم اوردن امکاناتی برای تکمیل خوشه های تخصصی کشاورزی میتواند نقش غیر قابل انکاری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ایفا کند.

توسعه گردشگری پزشکی و حضور بیماران عراقی باهدف معالجه یا خرید بعنوان گردشگران خارجی ظرفیتی است که می بایست مدنظر قرار بگیرد.

تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاههای بومگردی و یا رستوران سنتی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران و افزایش زمان ماند انها در منطقه که یکی از برنامه های دولت برای رونق اقتصادی باشد ازدیگر برنامه های موثراست.

یک نماینده می‌تواند با فراهم کردن بسترهای مناسب برای جذب سرمایه گذاروپیگیری مجدانه تحقق اهداف برنامه های توسعه متوازن وتخصیص بودجه متناسب می تواند مسیررا برای رونق امورکسب وکار وارتقاء شاخصهای اقتصادی فراهم نماید.