حذف دو گیت ورودی فاضلاب به رودخانه کارون

به گزارش آمال، صابر علیدادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان شنبه شب در برنامه تلویزیونی «گفتمان» صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به پروژه‌های اخیر این شرکت در سه سال گذشته اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شرکت در سه سال گذشته پروژه آب شیرین کن آبادان است که با ظرفیت تصفیه […]

به گزارش آمال، صابر علیدادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان شنبه شب در برنامه تلویزیونی «گفتمان» صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به پروژه‌های اخیر این شرکت در سه سال گذشته اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شرکت در سه سال گذشته پروژه آب شیرین کن آبادان است که با ظرفیت تصفیه ۲۵ هزار مترمکعب آب در شبانه روز به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب آبادان دیگر پروژه بزرگ جنوب خوزستان است که به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده و از تکه‌های مهم شبکه فاضلاب خوزستان است. پروژه تصفیه فاضلاب خرمشهر، ماهشهر و بندر امام هم با پیشرفت‌های ۶۰ تا ۷۰ درصدی در حال اجرا هستند که امسال به بهره برداری می‌رسند.

علیدادی با اشاره به پروژه جهاد آبرسانی گفت: تاکنون تأمین آب ۱۶۰۰ روستای استان در قالب این طرح به وضعیت پایدار رسیده است و این پروژه پیشرفت ۶۸ درصدی را تجربه می‌کند. با توجه به هماهنگی‌های انجام شده فاز جدید این طرح از هفته آینده با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

پیشرفت ۶۰ درصدی ابرپروژه فاضلاب اهواز

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه ابر پروژه فاضلاب اهواز هم از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است، عنوان کرد: این پروژه قبل از دولت سیزدهم کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت داشت و هم اکنون به بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی در پاسخ به پرسش شهروندان درباره اجرای پروژه شبکه فاضلاب در محلات کیانشهر و پردیس بیان کرد: هم اکنون ۱۵ جبهه فعال در سطح محلات اهواز به ترتیب اولویت وجود دارد و ۱۵ اولویت دوم نیز مشخص شده که به ترتیب آغاز می‌شوند.

علیدادی اظهار کرد: در محلات کیانشهر و پردیس کار به خوبی در حال پیشرفت است و ما سعی میکنیم با تزریق منابع مالی و تعیین برنامه زمان بندی برای پیمانکار روند اجرای پروژه‌ها را تسریع کنیم و رضایت مندی شهروندان را ارتقا دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عملیات ترمیم نوار حفاری‌های فاضلاب در محله پاداشهر اهواز افزود: زیرسازی این پروژه انجام شده و باید تست عملیات تراکم انجام شود تا بتوانیم عملیات آسفالت را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه سنجش عملیات تراکم کمی زمانبر است، گفت: این کار باید با حوصله انجام شود تا در آینده دچار مشکل نشویم. هرچند ما در حال پیشبرد امور به صورت برنامه زمانبندی هستیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات ترمیم را آغاز کنیم.

حذف دو گیت ورودی فاضلاب به رودخانه کارون

علیدادی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین طرح‌های شبکه فاضلاب اهواز به مجموعه ایستگاه‌ها، خطوط و کلکتور ملی راه مربوط می‌شود، گفت: پس از بهره برداری از این پروژه دو گیت ورودی فاضلاب به رودخانه کارون حذف و به تصفیه خانه هدایت می‌شود.

وی درباره مشکلات شبکه فاضلاب در خیابان شهید ادهم و شهید طالقانی عنوان کرد: این دو خیابان جزو شبکه مرکز شهر هستند و فضای این نقطه از کلانشهر متراکم است و با سختی فعالیت در این شبکه مواجه هستیم. هرچند اقداماتی مانند لایروبی و صفحه کشی به صورت مستمر در حال انجام است و برنامه‌ای برای اتصال این شبکه به شبکه فاضلاب شرق اهواز در حال طراحی است.

اجرای پروژه‌های ترکیبی برای حل مشکل فشار آب در پردیس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان درباره مشکل افت فشار آب لوله کشی در منطقه پردیس گفت: تصفیه خانه شماره دو ۷۰ درصد آب آشامیدنی اهواز را تأمین می‌کند و منطقه پردیس در زون انتهایی این شبکه قرار دارد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی مانند فرسودگی شبکه و انشعابات غیر مجاز در برخی از ساعات پیک مصرف، برخی از خیابان‌های پردیس دچار مشکل افت فشار می‌شوند.

علیدادی عنوان کرد: ما در حال تقویت پمپ‌های فشار هستیم و پروژه‌های ترکیبی اصلاح و بازسازی شبکه را در دست اجرا داریم تا مشکل افت فشار آب حل شود.

انتهای پیام/