۱۲۸ هزار تن گندم خوزستان از بین رفت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به برداشت گندم از ۸۰ درصد مزارع استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم بر اثر بارندگی‌های اخیر از بین رفت.

مجید نبی‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم از مزارع استان توسط ۱۰۴ مراکز خرید، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانجات آرد در استان خریداری شده است.

وی به فعالیت سه هزار و ۱۰۰ کمباین در مزارع استان از ابتدای فصل برداشت تاکنون اشاره کرد و افزود: ۴۳ میلیون لیتر سوخت کمباین به منظور برداشت از مزارع استان توزیع و ۲۵ میلیون لیتر سوخت برای ادامه برداشت در خرداد ماه پیش‌بینی می‌شود.

برداشت گندم در شهرستان‌های مرکزی و شمالی تداوم دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه عمده برداشت گندم در شهرستان‌های مرکزی و شمالی استان در حال انجام است ادامه داد: برداشت گندم در شهرستان‌های رامشیر، امیدیه، هندیجان، آغاجاری و ماهشهر رو به پایان است.

نبی پور تصریح‌کرد: در بارندگی‌های اخیر ۱۵۸ هزار و ۹۲۵ هکتار از مزارع استان دچار خسارت ۱۰ تا ۷۰ درصدی شده و ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم از بین رفته است.

وی اظهار داشت: باوجود سیل ابتدای فصل زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، خشکسالی‌های ماه‌های آذر، دی و بهمن سال گذشته و بارندگی شدید همراه با طوفان در فروردین و اردیبهشت با تلاش ارگان‌های مربوطه در استان و حمایت‌های استاندار خوزستان، تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و انتظار می‌رود کشاورزان با دقت و سرعت با حداقل تلفات برداشت را انجام و به مراکز خرید تحویل دهند.