نسبت پوشش واکسیناسیون کرونا در خوزستان کم و نگران کننده است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: نسبت پوشش واکسیناسیون کرونا در خوزستان کم و نگران کننده است بنابراین خطر بیماری همچنان وجود دارد.

به گزارش آمال، سیدمحمد علوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با گذشت بیش از ۲ سال از کرونا، ابتلاء به آن و مرگ‌ومیر ناشی از آن با اُفت و خیز مواجه است، اظهار کرد: جمعیت خوزستان حدود ۵ میلیون نفر و میزان واکسن تزریق شده کرونا بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دز برای گروه‌های سنی مختلف و واجد شرایط است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۸۵ درصد افراد در خوزستان، ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، افزود: تحقیق‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهند برای در امان ماندن از بیماری کرونا و خطرهای آن تزریق ۳ دز واکسن الزامی است.

علوی با بیان اینکه پوشش تزریق ۳ دز واکسن در افراد بالای ۱۸ سال در خوزستان، حدود ۳۴ درصد است، گفت: همچنین ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال تاکنون حتی یک دز واکسن هم تزریق نکرده‌اند و حدود ۲۵ درصد این افراد برای تزریق دز دوم واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ۶۶ درصد افراد دارای شرایط نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند. این موضوع نگران کننده است زیرا وقتی پوشش واکسیناسیون کم باشد، خطر بیماری همچنان وجود دارد.

نویسنده خبر: فاطمه طاهری

انتهای پیام/