بخش خصوصی باید جایگاه خود را در اقتصاد کشور بازپس بگیرد

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بر بازپس‌گیری جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکید کرد

به گزارش آمال، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در بیست و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران، حاکم شدن فشارهای تحریم در کنار شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و در عین حال اختلاف‌ قوای سه‌گانه، ناکارآمدی مدیریت‌ها و غیره را از جمله مشکلات اقتصادی امروز کشور دانست.

او ادامه داد: بخش خصوصی در این عرصه هرگز از آسیب‌های اقتصادی در امان نماند و هر روز شاهد تضعیف جایگاه خود بود. متاسفانه این روند ادامه پیدا کرده است.

این فعال اقتصادی فراموش شدن جایگاه بخش خصوصی و اتاق ایران را ناشی از سکوت در برابر رفتارهای بیرون از بخش خصوصی و مطالبه‌گر نبودن اتاق ایران ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه نقشه راهی برای حرکت بخش خصوصی طراحی نکردیم و حال باید پاسخ داد که مسئول این وضعیت کیست؟ دفاع از کیان اتاق و برگشتن به ریل اصلی، خواسته امروز فعالان اقتصادی است.

عموری تصریح کرد: در این بین بخش خصوصی چه در دوران برجام و چه در دوران شدت گرفتن تحریم‌ها برنامه‌ای برای حرکت بخش خصوصی نداشت و تنها درگیر روزمرگی شد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران به ارکان و ساختار اتاق ایران اشاره و ظرفیت‌های موجود را قابل توجه توصیف کرد و افزود: شاهد هستیم که برخی از این ارکان و بخش‌ها کنار گذاشته شده‌اند و بی‌توجه به ظرفیت‌های خود، حرکت می‌کنیم. باید گرد هم بیاییم و اجازه ندهیم عده‌ای خارج از اتاق برای بخش خصوصی تصمیم بگیرند.

او شفافیت را اصل مهمی خواند و افزود: اصلاحات ساختاری در اتاق ایران یک ضرورت است و با توجه به شرایط کنونی هیچ تغییری در سیستم اداره اتاق ایران به صلاح نخواهد بود و باید به اجرای برخی اصلاحات اکتفا کرد.