بهره‌برداری از ۱۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان خوزستان گفت: این شرکت با هدف ایجاد تعادل در قیمت مسکن در نظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۱  از تعداد  ۱۰۰۰ واحد مسکونی  در اهواز تحت عنوان پروژه حضرت ولیعصر (عج )  بهره‌برداری کند.

به گزارش آمال، در سالهای اخیر که بازار مسکن دچار رکود بی سابقه‌ای شده است، شاهد توسعه یک پروژه مسکونی بزرگ و با کیفیت در کلانشهر اهواز بودیم، پروژه ای یک هزار واحدی با طراحی زیبا و سازگار با آب و هوای خوزستان و البته سرعت ساخت قابل قبول با پیش بینی تمامی زیرساختها در منطقه تازه تاسیس و روبه رشد کیانشهر اهواز که تمام پیش فرض‌ها برای اسکان  بی دغدغه ساکنین پیش بینی شده است.

در بازدیدی که جهت تهیه گزارش در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از این پروژه داشتیم شاهد فعالیت شبانه روزی اکیپ های مختلف بودیم.

نکته قابل تامل در این پروژه ، حضور دلگرم کننده متخصصان و کارگران خوزستانی از اقوام مختلف توسط شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان خوزستان بود که در حال فعالیت بودند.

از ۱۰۰۰ واحد مسکونی بهره‌برداری می‌شود

نامداری مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان خوزستان در این رابطه اظهار کرد: این پروژه در راستای بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال، دستورات سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تدابیر فرمانده قرارگاه مسکن استان سردار شاهوار پور با هدف ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی تحت عنوان پروژه حضرت ولیعصر ( عج ) اهواز کلید خورد و ماموریت ساخت این منازل به شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان استان خوزستان محول شد.

وی افزود: تحقق اهداف شعار سال مقام معظم رهبری در حوضه مسکن نیازمند بستر سازی مناسب از جانب نهادهای سیاست گذار به منظور پشتیبانی از تولید کنندگان واحد های مسکونی و حذف موانع فعالیت آنان است.

 

مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان خوزستان گفت: حذف قوانین دست و پا گیر، آسان سازی بهره مندی از تسهیلات بانکی، کاهش نرخ تسهیلات بانکی در این بخش، تسهیل اخذ مجوز های مربوطه، حمایت های مالیاتی از تولید کنندگان واحدهای مسکونی، توسعه صنعتی سازی ساختمان، تکمیل واحد های مسکونی نیمه کاره برخی از پیش نیازهای این مهم هستند.

نامداری با بیان اینکه میانگین تورم سالیانه بخش مسکن در سال های اخیر حدوداً ۲۵ درصد بوده و بخش قابل توجهی از این تورم معلول هزینه تأمین زمین جهت ساخت مسکن است، عنوان کرد: در برخی مناطق بیش از ۶۰ درصد از قیمت واحد مسکونی را به خود اختصاص داده است.

وی یکی از راهکارهای تحقق شعار سال حمایت از فعالان بخش مسکن به منظور تأمین زمین ارزان قیمت در راستای صنعتی سازی ساخت مسکن برشمرد، و افزود: کاهش قدرت خرید در جهت تقاضا و هزینه بالای ساخت در جهت عرضه مسکن از دیگر عوامل تورم بالای بخش مسکن است که با پشتیبانی از فعالان تولید مسکن مانع زدایی از فعالیت های آنها و همچنین افزایش قدرت خرید جهت تقاضا ، در حقیقت به سمت عملیات سازی شعار سال حرکت کرده ایم.

نامداری بیان کرد:  بخش قابل توجهی از تولید کنندگان مسکن با مشکل سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی مواجه اند و تسهیلات بانکی و آسان سازی بهره مندی از این تهسیلات یکی دیگر از راهکارهای رفع این مشکل و جبران عدم نقدینگی آن‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از عوامل و راهکارهای دستیابی به شعار سال، لزوم کاهش هزینه های عوارض پروانه ساختمان است، گفت: فعالان انبوه ساز در کلانشهرها مبالغ زیادی را بابت هزینه عوارض پروانه ساختمان به شهرداری ها  پرداخت می‌کنند که در نهایت تأثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده مسکن داشته  و به منظور مانع زدایی از تولید مسکن ضرورت دارد که در این زمینه بازنگری های لازم انجام شود.

فراهم شدن فرصت اشتغال برای ۳۰۰ نفر

نامداری افزود: پشتیبانی از انبوه سازان و رشد فعالیت آنان سبب بالا رفتن ظرفیت تولید در بخش مسکن و در نهایت منجر به افزایش فعالیت  صنایع پایین دستی ساختمان می‌شود.

وی با اشاره به تاکید فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری و لزوم  استفاده از کالاهای ساخت ایران و خوزستانی در این پروژه، عنوان کرد: جهت حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان خوزستانی تمامی مصالح از قبیل میلگرد ، سیمان ،  هبلکس ، شاسی تیرچه،فوم بلوک و … از شرکتهای داخلی خوزستانی تهیه شده است .

نامداری بیان کرد: این پروژه با پیشرفت مطلوب۴۰ درصدی و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر نیروی بومی مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم در حال اجرا است که یک کارگاه بزرگ ساختمانی به شمار می‌رود.

وی گفت: با تکمیل پروژه یک هزار واحدی تا پایان سال۱۴۰۱  وعرضه این آپارتمان‌ها به بازار مسکن می تواند نقش بسزایی در حفظ تعادل قیمت مسکن در کلانشهر اهواز و استان خوزستان خواهد داشت.

انتهای پیام/