از معرفی جاذبه‌های گردشگری در فرودگاه اهواز استقبال می‌کنیم

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: از معرفی جاذبه‌های گردشگری اهواز استقبال می‌کنیم اما هرگونه فعالیتی در فرودگاه از جمله نصب ویدئووال نیازمند پایبندی به ضوابط و انعقاد قرار داد است.

به گزارش آمال، فرودگاه‌ها که مبداء و مقصد مسافرت‌های هوایی و دروازه ورودی به شهرها و کشورها می باشند به عنوان سمبل یک شهر و کشور شناخته می شوند. زیبایی، شکوه، تسهیلات و امکانات، معماری، چشم‌گیری یک فرودگاه بیانگر وضعیت اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی آن شهر یا کشور می باشد.

امروز یکی از مهمترین موضوعات در صنعت فرودگاهی، جنبه اقتصادی و درآمدی فرودگاه است؛ محلی جذاب برای فعالیت‌های اقتصادی که برخی در سال‌های اخیر سعی داشتند با انحصار آن به سود خود، منافع سرشاری را به دست اورند.

در فرودگاه اهواز این مسئله شکلی پررنگ تر به خود گرفت و نابه سامانی در آن باعث شد انحصار در بخش تاکسی فرودگاه، غرفه‌های فروشگاهی، بیلبوردهای تبلیغاتی و… بدون هیچ ضابطه‌ای واگذار شود و به این ترتیب فرودگاه اهواز درآمد چندانی برای توسعه زیرساخت‌های خود کسب نکند.

در دوره جدید، مدیریت این فرودگاه تصمیم به ضابطه‌مند کردن این ظرفیت‌ها و انحصارشکنی گرفت که ویدئو وال یکی از آنها بود و البته با حواشی زیادی مواجه شد.

سید مهدی رزاز مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان در این خصوص با بیان اینکه از معرفی جاذبه‌های گردشگری استقبال می‌کند، اظهار کرد: بحث نصب ویدئو وال در فرودگاه اهواز با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری خوزستان از سال ۹۷ مطرح بود.

وی با بیان اینکه نصب ویدئو وال مستلزم اخذ مجوزات مورد نظر بود، افزود: هر شخص حقیقی یا حقوقی برای اینکه از فضا و امکانات فرودگاه استفاده کند باید درخواستی را به فرودگاه ارائه دهد تا پس از مطرح شدن آن با هئیت تشخیص در مرکز این فضا بر اساس قانون و به منظور انجام فعالیت اقتصادی در اختیار آن گذاشته شود.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: شرکت فرودگاه‌ها یک شرکت درآمد هزینه است به همین منظور دولت ما را مکلف کرده است که تمام فعالیت‌هایی که جنبه اقتصادی و تبلیغاتی دارد الزاما” باید قراردادی برای آن‌ها بسته و درآمدی برای شرکت به دنبال داشته باشد.

رزاز با تاکید بر اینکه با گذشت چند سال از فعالیت ویدئو وال در فرودگاه اهواز، اداره میراث فرهنگی استان برای اخذ مجوز فعالیت آن مراجعه‌ای نکرده است، بیان کرد: علاوه بر اینکه چندین مرتبه در این خصوص با اداره میراث مکاتبه کردیم، به اتفاق مدیر کل میراث و مدیر کل بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها در خصوص الزامات فعالیت ویدئو وال در فرودگاه اهواز جلسه‌ای تشکیل شد.

وی افزود: تمام مباحثی که مابین فرودگاه اهواز و اداره میراث در خصوص فعالیت ویدئو وال صورت گرفته است به صورت مستند در اختیار داریم.

رزاز با بیان اینکه اداره میراث استان باید در قالب طرح اقتصادی به دنبال گرفتن مجوز فعالیت ویدئو وال باشد، عنوان کرد: تا زمانی که ویدئو وال فعال است چندین کولر باید روشن باشند تا آن را خنک کنند در این شرایط هزینه برق این سیستم را چه کسی باید پرداخت کند؟

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این ویدئو وال جاذبه‌های گردشگری استان را معرفی می‌کند، دستگاهی، مقامی، مسئولی اگر به ما بگوید طبق فلان دستور و یا نامه از اداره میراث هزینه‌ای دریافت نشود قطعا ما پیروی خواهیم کرد.

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها از نصب ویدئو وال سودی نمی‌برد، گفت: از روز اول که این سیستم در فرودگاه نصب شد شرکت فرودگاه‌ها گفته که اداره میراث باید بیاید مجوز فعالیت بگیرد.

رزاز با اشاره به فعال بودن ویدئو وال در فرودگاه اهواز، بیان کرد: بحث ما این است که اداره میراث طبق قانون بیاید مجوز فعالیت را بگیرد و با شرکت فرودگاه‌ها قرارداد ببندد.

انتهای پیام/