نمایندگان مجلس به تخلفات میدان الغدیر ورود کنند

جمعی از شهروندان اهوازی پیش از ظهر امروز در اعتراض به گرانی میوه و تره بار در اهواز اقدام به تجمع در مقابل ساختمان شهرداری اهواز و صدا و سیمای مرکز خوزستان کردند.

جمعی از شهروندان اهوازی پیش از ظهر امروز در اعتراض به گرانی میوه و تره بار در اهواز اقدام به تجمع در مقابل ساختمان شهرداری اهواز و صدا و سیمای مرکز خوزستان کردند.

شهروندان در این تجمع خواستار اجرای احکام دادگاه مبنی بر تخلیه برخی از غرفه‌ها تأکید کرده و معتقد بودند صدا و سیما در این موضوع باید در کنار دادگستری و مردم باشد.

یکی از شهروندان اهوازی به خبرنگار ما گفت: چندی پیش نامه‌ای به نمایندگان اهواز در مجلس نوشتیم و خواستار ورودشان به تخلفات گسترده در میدان میوه و تره بار الغدیر شدیم.

وی افزود: اعتراض ما اعتراض به فساد و دلالی است و مقام معظم رهبری نیز سال گذشته گفتند: « اجناس مانند میوه‌ها فراوان است، اما قیمت‌ها بسیار بالا است که سود این قیمت بالا هم به جیب باغداران زحمتکش نمی‌رود بلکه نصیب دلال‌ها و واسطه‌های سودجو می‌شود و ضرر آن به مردم می‎رسد.»

این شهروند اهوازی بیان می‌کند: نهادهای امنیتی و قضائی به موضوع فساد در بازار میوه و تره بار اهواز و تخلفات گسترده میدان الغدیر ورود کردند اما برای اجرای احکام قطعی دادگاه و پایان دادن به تخلفات باید همه مسئولان کنار هم باشند تا در مقابل رانت و فساد ایستادگی کنند.

گفتنی است میوه و تره بار اهواز با کیفیت پایین‌تر و قیمت بیشتر نسبت به سایر کلانشهرها عرضه می‌شود که ناشی از خرید و فروش میوه توسط دلالان است.

میدان میوه و تره بار غدیر اهواز سالهاست به صورت انحصاری مسئولیت توزیع میوه و تره بار در سطح شهر اهواز و شهرستان های دیگر استان را برعهده دارد، این میدان در سال ۱۳۸۰ به دلیل مشکلات بهداشتی و فضای کم میدان میوه و تره بار قدیم اهواز ساخته شد.

میدان میوه و تره بار غدیر اهواز با رویکرد توسعهای ساخته شد اما با گذشت حدود ۲ دهه از احداث آن، مشکلات زیرساختی آن مانند نبود شبکه فاضلاب و ایجاد مسائل بهداشتی، انحصار در قیمت گذاری میوه و وجود برخی دستهای پشت پرده برای تعیین نرخ در بازار باعث انتقاداتی از سوی مردم و حتی غرفه داران این میدان شده است.

انتهای پیام/