کارگران لوله‌سازی خوزستان چشم انتظار دستگاه قضا

کارگران بیکار شده شرکت لوله سازی خوزستان در ماه‌‌های گذشته بارها در مقابل استانداری تجمع کرده و از دستگاه قضا خواستار رسیدگی به مفاسد اقتصادی و جلوگیری از نابودی شرکت شدند.

به گزارش آمال، در سومین روز پیاپی کارگران لوله‌سازی خوزستان در گرمای بالای ۵۰ درجی و هوای شرجی با تجمع در مقابل ساحتمان استانداری خوزستان خواستار تعیین تکلیف خود از سوی مقام‌های قضایی و دولتی شدند.

یکی از کارگران این شرکت در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار آمال، اظهار کرد: حدود ۷۰ روز به صورت مستمر در مقابل استانداری تجمع کردیم اما هر بار از سوی استانداری و اداره کار پاس‌کاری شدیم، مشاور وزیر تعاون نیز به شرکت آمد و در جریان مشکلات ما قرار گرفت اما کاری از پیش نبرد.

استخدام ۸۰ نفر به نام کارگران لوله سازی خوزستان در صنایع فولاد

این کارگر اخراجی شرکت لوله‌سازی خوزستان گفت: زمانی که از معاون اقتصادی استاندار درخواست کردیم نامه‌ای جهت معرفی ما به شرکت صنایع فولاد بنویسد در پاسخ گفت: به شما نامه می‌دهم اما  می‌دانم این نامه را مسئوولان شرکت در سطل آشغال می‌ریزند.

وی افزود: او بعد از چند روز به ما اعلام کرد که شرکت صنایع فولاد استخدام ندارد ؛ اما مسوولان این شرکت از این شرایط استفاده کرده و حدود ۸۰ نفر را تحت عنوان کارگران شرکت لوله سازی استخدام کردند در حالی که کارگران بیکار شده لوله سازی نبودند.

وی عنوان کرد: بیش از دو ماه است که درخواست ملاقات با نماینده مجلس(کریم حسینی)، استاندار و رئیس اداره کار استان کردیم اما هیچ کدام از آن‌ها در حد ۵ دقیقه حاضر نشدند کارگران را ببینند.

این کارگر گفت: بیکاری و فشار اقتصادی سبب شده است اغلب کارگران شرکت لوله سازی خوزستان به شغل زباله‌گردی روی بیاورند.

عدم پاسخگویی معاونت اقتصادی

خبرنگار آمال، به منظور اطلاع از جزئیات موضوع شرکت لوله‌سازی خوزستان بارها با معاون اقتصادی استانداری خوزستان تماس گرفته و با ارسال پیام زمانی را برای مصاحبه درخواست کرده اما وی پاسخگو نبوده است.

دستور قضایی مانع تخریب شرکت لوله سازی خوزستان نشد

بر اساس این گزارش، پس از تخریب و فروش قطعات شرکت لوله‌سازی خوزستان توسط مدیر عامل این شرکت دادستان استان دستور جلوگیری از هر گونه اقدامی در این شرکت گرفته شود.

اما بر اساس اظهارات یکی از اعضای هئیت مدیره این شرکت مدیرعامل شرکت لوله سازی خوزستان بدون توجه به دستور دادستانی تا اردیبهشت ماه امسال بالغ بر ۲۰۳ میلیارد تومان از اموال شرکت را به فروش رسانده است.

یکی از منابع آگاه در شرکت لوله سازی خوزستان به خبرنگار  آمال گفت: مدیریت شرکت لوله سازی خوزستان به واسطه برخی روابط خود صدمات جبران ناپذیری به شرکت زده است؛ متاسفانه اموال شرکت شبانه از شرکت خارج می‌شود و در این خصوص گزارش مصور خدمت دادستان  وبازپرسی شعبه دهم ارسال شد اما تا کنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

با توجه به اینکه دولت روزهای پایانی خود را سپری می‌کند تخریب شرکت‌ها، از کار انداختن خط تولید و بیکارکردن کارگران، فروش قطعات و اموال شرکت شگرد جدید سود‌جویان و مفسدین اقتصادی است تا با این ترفند  به زمین‌ شرکت‌های استان دسترسی پیدا کرده و در اولین فرصت با تغییر کاربری برای سود جویی بعدی برنامه‌ریزی کنند.

خوزستان به عنوان یک استان استراتژیک که بیشترین تاثیر گذاری را از شرایط اقتصادی ملی به خود دیده است ابرشرکت‌های زیادی در آن وجود دارد که طی چند سال گذشته به ویژه چهار سال اخیر به دلایل مختلفی دچار ضرر و زیان‌های زیادی شدند.

عامل مهم این ضررهای اقتصادی  وجود افراد کار چاق‌کنی است که در برخی از بخش‌های دولتی رسوخ کرده‌اند و باعث بدنامی و ترویج فساد در ادارات دولتی شده‌اند.

 سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا با وجود ورود جدی دستگاه قضاء به این قضایا همچان شاهد مانور افراد سود جود و ضربه زدن به اقتصاد استان و مردم هستیم؟

انتهای پیام/