حراست شهرداری خرمشهر؛ ۱۳سال تصدی‌گری بدون تغییر و چند پرسش بی‌پاسخ!

به گزارش پایگاه خبری آمال خوزستان از خرمشهر، چندی‌ست که انتقاداتی درباره نقش منفعل حراست شهرداری خرمشهر در ارتباط با مسائل و چالش‌های متعدد این نهاد خدماتی مهم طی سال‌های اخیر در فضاهای مختلف مطرح است. کارشناسان حوزه حراست، اهم مسئولیت‌‌های حراست در شهرداری‌ها را بدین شرح می‌دانند: ۱- حفظ سلامت پرسنلی ۲- اطلاع‌رسانی به‌موقع […]

به گزارش پایگاه خبری آمال خوزستان از خرمشهر، چندی‌ست که انتقاداتی درباره نقش منفعل حراست شهرداری خرمشهر در ارتباط با مسائل و چالش‌های متعدد این نهاد خدماتی مهم طی سال‌های اخیر در فضاهای مختلف مطرح است.

کارشناسان حوزه حراست، اهم مسئولیت‌‌های حراست در شهرداری‌ها را بدین شرح می‌دانند: ۱- حفظ سلامت پرسنلی ۲- اطلاع‌رسانی به‌موقع از وضعیت شهرداری به مجموعه‌های ذیصلاح ۳- حفاظت از اماکن، تجهیزات و تأسیسات ۴- حفاظت از اسناد و مدارک  که این موارد مبتنی بر سه نقش اصلی حراست به منظور پیشگیری از وقوع تخلف‌ها در سازمان می‌باشد، نقش اول،  نقش هشدار دهنده یا پیشگیری کننده، نقش دوم نقش اصلاح کننده یا درمان کننده، نقش سوم نقش جدا کننده از مجموعه.

حال با وجود موارد مطرح شده فوق، یکی از محورهای مهم سخنان امروز حجت‌الاسلام و المسلمین عادل‌پور امام جمعه خرمشهر در انتقاد از عملکرد حراست شهرداری خرمشهر، حاکی از ضعف جدی در دو وظیفه مهم این مجموعه یعنی حفظ سلامت پرسنلی و اطلاع‌رسانی به‌موقع است.

پیش‌تر نیز موضوع خروج برخی اسناد و مدارک داخلی شهرداری خرمشهر حاوی نام اشخاص و افراد و انتشار آن‌ها در منابع رسانه‌ای خارج نشین نیز به‌محل ابهام و پرسش تبدیل شده بود.

نکته جالب توجه آن‌ست که متصدی فعلی حراست شهرداری خرمشهر حدود ۱۳سال است که عهده‌دار این مسئولیت بوده که با احتساب این ۱۳ سال، وی حداقل ۴ دوره کامل و نصف ۱ دوره شورای‌شهر خرمشهر بعلاوه بیش از ۸ شهردار و سرپرست مختلف را تجربه نموده است.

مسئول فعلی حراست شهرداری خرمشهر همچنین در شهریور ماه سال ۹۲ برای مدت سه ماه به‌عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر منصوب شده بود و کاندیداتوری تصدی پست شهرداری خرمشهر را نیز در کارنامه خود دارد اخیراً نیز تلاش‌هایی برای تصدی سرپرستی شهرداری خرمشهر داشته است! وی فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک و پیش‌از تصدی مسئولیت حراست شهرداری، واحد موتوری شهرداری را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/