علت عدم برکناری شهرداران اهواز و آبادان چیست؟

با وجود انزجار افکار عمومی و دستور مقامات عالی دولت برای برخورد با سوء‌استفاده‌کنندگان از واکسن کرونا، علت عدم اجرای دستور برکناری شهرداران اهواز و آبادان مشخص نیست.

به گزارش آمال، در پی انتشار خبر تزریق واکسن به شهرداران اهواز و آبادان از سهمیه غسال‌ها و پاکبان‌ها حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور خواستار مجازات آنها شد.

رئیس جمهور اظهار کرد: چند نفری از شهرداری‌های چند نقطه تخلف کرده و از واکسن استفاده کردند. با متخلفان استفاده از واکسن کرونا به شدت برخورد می‌کنیم و پرونده آنها تشکیل و به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

روز گذشته معاون اول رئیس جمهور هم خواستار برکناری سوء‌استفاده کنندگان شد و گفت: هر مدیری در هر رده‌ای خارج از روال و برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با سوءاستفاده از فرصت دیگران واکسن بزند، صلاحیت مدیریت ندارد و به اعتماد عمومی خسارت زده است و به سرعت باید از مسئولیت کنار گذاشته شود.

عدم حضور شهردار اهواز در جلسه رسیدگی به تخلف

علیرغم تشکیل کمیسیون بازرسی شورای شهر برای رسیدگی به تخلف صورت گرفته، اما شهردار اهواز در این نشست حضور پیدا نکرد.

محمد رضا ایزدی رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز در این باره گفت: با توجه به اعتراضاتی که در فضای مجازی از طرف رسانه ها و جمعی از افراد شاخص صورت گرفته است، کمیسیون تحقیق و نظارت و بازرسی را تشکیل دادیم تا بتوانیم تحقیقی داشته باشیم و به یک نتیجه قطعی برسیم که این حرف به چه میزان صحت دارد که شهردار از سهمیه پاکبانان و غسال ها و پرسنل استفاده کرده است؟

وی افزود: از ساعت ۱۰ تا ۱۲ نزدیک به ۲ ساعت بحثهایی با موضوعات مختلف در این باره مطرح شد که ۷ نفر اعضای کمیسیون تحقیق و نظارت و بازرسی هر کدام اطلاعات و تحقیقات خود را مطرح کردند؛ طبق قانون نباید شهردار واکسن تزریق می کرد و اگر من جای شهردار بودم با وجوداین حواشی چنین کاری را انجام نمی دادم .

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز هم خبر تزریق واکسن از سوی شهردار را تایید کرد و موسی پور عضو شورای شهر اهواز پیش از این گفته بود: شبکه بهداشت روشن کنند چگونه ممکن است دفتر نوشادی شهردار اهواز با یک پاکبان اشتباه گرفته شود؟!

همچنین لطفعلی زاده یک عضو دیگر شورای شهر اهواز خواستار عزل و برخورد قضایی با نوشادی شهردار اهواز به علت سوءاستفاده از واکسن کرونای غسال‌ها شد.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز در واکنش به تخلف شهردار اهواز و آبادان به دلیل استفاده از واکسن پاکبان ها گفت: درخواست وزارت بهداشت این است که این افراد به مراجع قانونی معرفی شوند.

سرپرست بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان نیز گفت: شهرداران اهواز و آبادان به هیئت تخلفات معرفی خواهند شد و از آنجایی که تخلف آن‌ها جنبه عمومی دارد به دادگاه نیز معرفی می‌شوند.

ورود دستگاه قضا به پرونده تخلف شهرداران اهواز و آبادان

به گزارش آمال، دادستان عمومی مرکز خوزستان نیز از تشکیل پرونده قضایی برای تخلف شهرداران اهواز و آبادان خبر داد و گفت تا حصول نتیجه از این تخلف چشم پوشی نمی‌کنیم.

با وجود انزجار افکار عمومی و دستور مقامات عالی دولت برای برخورد با سوء‌استفاده‌کنندگان از واکسن کرونا، علت عدم اجرای دستور برکناری شهرداران اهواز و آبادان مشخص نیست.