استفاده شهردار اهواز از سهمیه واکسن غسال‌ها

با وجود آنکه شهر اهواز در وضعیت قرمز قرار دارد و به بسیاری از غسال‌ها و پاکبان‌ها هنوز واکسن نرسیده است، نوشادی شهردار جدید اهواز در اقدامی عجیب از سهمیه واکسن غسال‌ها برای خود استفاده کرد.

به گزارش آمال، اسکندر لطفعلی زاده عضو شورای شهر اهواز: اظهار کرد: وضعیت‌شیوع بیماری کرونا در اهواز نسبت به اکثر شهرهای کشور خطرناک‌تر است و به همین دلیل درخواست دریافت سهمیه واکسن بیشتر را برای نجات جان غسال‌ها و پاکبان‌های زحمتکش را داشتیم.

وی افزود: از نظر قانونی سهمیه واکسن ابتدا برای مشاغل پرخطر مانند کادر درمان و پاکبان‌ها در نظر گرفته شده است؛ نوشادی شهردار اهواز در حرکتی عجیب از سهمیه واکسن غسال‌ها برای خود استفاده کرد؛ این اقدام نوشادی باید رسیدگی و برخورد شود.

این عضو شورا گفت: این اقدام نوشادی شهردار اهواز سبب یاس و ناامیدی در دل پرسنل شهرداری شده چرا که شهردار می‌بایست همچون پدر و پرسنل شهرداری همچون فرزندان او باشند، کدام پدری جان خود را بر جان فرزندانش ترجیح می‌دهد؟

*استعفا، عاقبت متخلفان*

چنین اقدامی در برخی از کشورها هم صورت گرفته که به همین دلیل حتی برخی سیاست مداران و مسئولان مجبور به استعفا شده‌اند به طور مثال وزیر امور خارجه پرو، یکی از مقامات ارشد دولت اسپانیا و کانادا به دلیل تزریق واکسن زودتر از موعد و خارج از نوبت توسط افکار عمومی مجبور به استعفا شدند.

گزارش‌هایی در آرژانتین منتشر شد که نشان می‌داد حداقل ۱۰ نفر با توجه به ارتباطاتی که با وزیر بهداشت داشتند، واکسن کرونا را خارج از اولویت بندی تزریق کرده‌اند. این موارد باعث شد که وزیر بهداشت آرژانتین هم به دلیل این پارتی بازی‌ها از سمت خود استعفا کند.

*چشم‌ها به عکس‌العمل شورای شهر اهواز*

شهروندان اهوازی و نخبگان جامعه منتظر عکس‌العمل شورای شهر اهواز نسبت به تخلف نوشادی شهردار اهواز هستند؛ انتظار می‌رود شورای شهر نسبت به این حرکت نوشادی واکنش در خوری نشان داده و ضمن دلجویی از پاکبان‌های زحمت‌کش، ابعاد این ماجرا را روشن سازند.