در شهرداری شیبان چه خبر است؟

رئیس شورای شهر شیبان، از اعمال فشار به شورای شهر برای انتصاب مجدد شهردار سابق خبر داد.

حمید الوان پور رئیس شورای شهر شیبان امروز در جمع خبرنگاران، از اعمال فشار به شورای شهر برای انتصاب مجدد “فرید سجیراتی” شهردار سابق خبر داد.

وی گفت: شهریور ماه سال جاری بنابر کیفرخواست دادگاه و به استناد گزارشات واصله از بازرسی ارزیابی عملکرد و استانداری خوزستان، شهردار سابق از کار عزل شد.

الوان پور بیان کرد: تعلیق شهردار طبق ماده ۸ تبصره ۴ بند ج قانون شهرداری‌ها از استانداری به فرمانداری و شورای شهر ابلاغ شد که بر اساس این تبصره دوره خدمت شهردار خاتمه یافت؛ پس از این ابلاغ شورای شهر اقدام به انتخاب سرپرست شهرداری کرد که توسط کمیته تطبیق فرمانداری تایید شد و کلیه روال قانونی بوده است.

رئیس شورای شهر شیبان با اشاره به تبرئه شهردار سابق و اصرار برخی مسوولان باوی درخصوص بازگشت به کار وی، بیان کرد: در صورت تبرئه نیز، شهردار سابق به عنوان یکی از گزینه‌ها میتواند به شورای شهر معرفی شود که البته سه عضو از پنج شورا، سرپرست فعلی را به عنوان شهردار مدنظر دارند؛ این حق شورای شهر است که نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب مجدد وی تصمیم بگیرد؛ این مسئله را با سایر دادستانی‌ها و وکلا مطرح کرده‌ایم و از نظر قانونی بدیهی است که شورای شهر حق انتخاب دارد.

الوان پور تهدید اعضای شورای شهر به برخورد قضایی را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: اعمال فشار غیرقانونی به شورای شهر و حواشی به وجود آمده نباید در ارائه خدمات عمومی به مردم خللی ایجاد کند.

وی گفت: دوره خدمت شهردار سابق خاتمه یافته اما او بدون آنکه منصب قانونی داشته باشد امروز به طور غیرقانونی اقدام به نامه‌نگاری کرده است؛ وی در ساعت هفت صبح تاریخ ۱۹ آبان نیز با ورود غیرقانونی به دفتر شهردار ، کلید اتاق شهردار را تغییر داده و پرسنل شهرداری را دعوت به جلسه کرد؛ از فرمانداری و دادستانی انتظار می‌رود که ما را یاری کرده و به این روند نامطلوب موجود در شهرداری پایان دهند.