برنامه‌های هفته ایمنی راه‌ها در خوزستان اعلام شد

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: از تاریخ ۲۴ تا  ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته ایمنی راه مشخص شده که برنامه‌ریزی‌هایی در راستای فرهنگسازی در این هفته انجام شده است.

به گزارش آمال، اولین جلسه کارگروه فرهنگی کمیسیون ایمنی راه ها با حضور رابطین دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد.

فتاحی رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در این نشست اظهار کرد: بنا بر اعلام وزارت راه از تاریخ ۲۴ تا  ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته ایمنی راه مشخص شده که برنامه‌ریزی‌هایی در راستای بزرگداشت این هفته انجام شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت جاده‌های کشور رو به بهبود است اما میزان تلفات قابل قبول نیست، عنوان کرد: باید از راه فرهنگ‌سازی، رانندگی ایمن را نهادینه کرد که در دوره کرونا، آموزش‌های مجازی و رسانه‌ای باید جدی‌تر گرفته شود‌.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان و عضو هیأت اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان نیز در این جلسه گفت: آمار میزان تلفات جاده ای استان طی ۱۰ سال گذشته سیر نزولی را نشان می دهد.

فوأد غزیعلی اظهار کرد: میزان تلفات جاده ای استان در ۱۰ سال گذشته از ۸۲۲ نفر در سال به ۵۷۸ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی این میزان تلفات جاده ای را نیز غیرقابل دانست و افزود: علی رغم اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه ها، اما شاهد بروز تصادف در جاده های استان هستیم که علت بخش قابل توجهی از این تصادفات، عدم رعایت نکات ایمنی در رانندگی است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان و عضو هیأت اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تأکید کرد: تلاش برای فرهنگسازی در خصوص رانندگی ایمن باید در دستور کار همه دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

همچنین در این جلسه رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: خوزستان از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های مختلف برخوردار است به همین دلیل شاهد ترددهای زیادی در این استان هستیم.

احسان نونژاد عملکرد سالانه استان در حوزه حمل بارهای ترافیکی را ۷ برابر سرانه سالانه کشور برشمرد و افزود: خوزستان در تعداد برنامه ترافیکی، استان نخست کشور می باشد.

وی بیان کرد: سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو عامل اصلی وقوع تصادفات در استان گزارش شده است لذا از بین بردن ریسک رفتاری رانندگان و راه از جمله تلاش برای توسعه فرهنگ رانندگی تدافعی به جای رانندگی تهاجمی از طریق نهادهای مرتبط با عموم مانند رسانه ها همچنین بخشنده و خود معرف کردن راه های استان باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.​