گامی دیگر در مسیر خودکفایی نیروگاه رامین اهواز

نیروگاه رامین اهواز با بازسازی کامل پوسته ها و ساخت کلیه قطعات دوار بوستر پمپ در کارگاه تراشکاری، گامی دیگر در راستای خودکفایی برداشت.

به گزارش آمال به نقل از روابط عمومي نيروگاه رامين اهواز، : برای اولین بار کف تراشی فیس نیمه بالا و پایین پوسته بوستر پمپ ها و ساخت کلیه قطعات دوار آنها به دست متخصصان خلاق و تلاشگر نیروگاه رامین انجام گرفت .

محمودرضا بهرادمنش سرپرست كارگاه تراشکاری نيروگاه رامين گفت: برای اولین بار بازسازی و ساخت قطعات دوار بوستر پمپ ها با هدف کاهش زمان تعمیرات و مواد مصرفی و نیز افزایش دقت اجرای کار و کاهش زمان تعمیرات اصلاحی و همچنین صرفه جویی در ابزارهای مصرفی جهت سنگ زنی دستی پوسته توسط تلاشگران عرصه صنعت برق در کارگاه تراشکاری نیروگاه رامین صورت پذیرفت.

بهرادمنش در اين رابطه گفت: بوستر پمپ ها وظيفه تأمين فشار ورودي پمپ هاي آب تغذيه را در فرآيند آب و بخار نيروگاه به عهده دارند و رفع اشكالات فني و بروزرساني آنها از اهميت خاصي بمنظور ارتقاء توان واحدهاي عملياتي و تعميراتي برخوردار است.

وي گفت : پوسته ها و قطعات دوار اين پمپ ها به دليل شرايط كاري در طول مدت زمان كاركرد دچار خوردگي و سايش شديد در قسمت هاي آب بندي با محفظه پمپ مي گردند به همين دليل ساخت و بازسازي و تعمير اين تجهيزات با استفاده از پتانسيل هاي كارآمد داخلی در نیروگاه رامین در دستور كار قرار گرفت.