کارگاه پروژه انتقال آب بهشت‌آباد جمع‌آوری شود

نماینده اهواز در مجلس گفت: وزیر نیرو تعهد کرد که اگر سازمان محیط زیست با انتقال آب از تونل بهشت آباد مخالفت کند به هیچ وجه این کار را شروع نمی‌کنند. با قرارگاه خاتم الانبیاء هم مذاکراتی داشتیم و اعلام کردند که پروژه بدون پیوست زیست محیطی شروع نمی‌شود.

به گزارش آمال، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت: ما در ماه گذشته به عنوان اولویت دو موضوع “آب و بهداشت” را دنبال کردیم. همچنین خدمت دو وزیر بهداشت و نیرو بودیم.

وی گفت: در نشستی که با وزیر نیرو داشتیم در خصوص آب شرب، مجوز کشت برنج، فاز دوم طرح مقام معظم رهبری، شبکه فاضلاب استان و به ویژه اهواز و بحث انتقال آب صحبت‌های جدی شد. از وزیر نیرو این قول را گرفتیم که طرح تونل بهشت آباد به هیچ وجه شروع به کار نکند تا ما نشستی با رئیس سازمان محیط زیست کشور داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اظهارات منتشر شده به نقل از نماینده اهواز (یوسفی) صحت ندارد و نشست با وزیر نیرو در راستای توقف پروژه‌های انتقال آب صورت گرفت.

حسینی عنوان کرد: وزیر نیرو قول داد که اگر سازمان محیط زیست با انتقال آب از تونل بهشت آباد مخالفت کند به هیچ وجه این کار را شروع نمی‌کنند؛ خواسته ماهم جمع آوری کارگاه این پروژه است که متعلق به قرارگاه خاتم الانبیاء است که مذاکراتی با آن‌ها داشتیم و اعلام کردند که پروژه بدون پیوست زیست محیطی شروع نمی‌شود.

وی در خصوص کیفیت آب شرب بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند این موضوع را محقق کند، طرح غدیر است. این موضوع با وزیرنیرو، استاندار و مدیران آبفا مطرح شد؛ خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته اما اکنون نیاز به برقراری یک خط ۸ کیلومتریی از یکی از کانال‌های آب دز به ایستگاه ام الدبس است. با محقق شدن این موضوع کمیت و کیفیت آب شرب اصلاح خواهد شد.