روز ملی شورا و چند نکته …

سید محسن موسوی‌زاده نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها، در یادداشتی به مناسبت روز ملی شورا، به ذکر چند نکته درخصوص شورای شهر اهواز پرداخت.

بیش از دو سال و نيم از عمر شوراى پنجم اهواز ميگذرد و در اين مدت اقدامات قابل توجهى صورت گرفت.

از زمان روى كار آمدن شوراى پنجم، يكى از مهترين اهداف محروميت زدايى از مناطقى بود كه از ابتدايى ترين امكانات شهرى از قبيل آسفالت، بى بهره بودند.

هرچند در سه سال اخیر قيمت قير در به بيش از ١٠ برابر افزايش یافت و بحران‌هاى مالى زيادى نیز برای شهردارى به وجود آمد اما به لطف خدا وهمکاری دوستان وهمکاران شورایی توانستيم مناطقى را آسفالت كنيم كه سالهاى متمادى از اين امكان محروم بودند.

چه در زمان شهردار سابق (كتانباف) و چه شهردار فعلى (شاعرى) اقدامات بزرگى در سطح شهر صورت گرفت از قبيل پروژه هاى بزرگ عمرانى، پرداخت معوقات حقوق كارگران، اجراى نهضت آسفالت، تکمیل وبازگشایی فرهنگسراها، سعى در به روزرسانى امكانات حمل و نقل شهرى باخرید بیش از ۶۰ دستگاه اتوبوس ومینی بوس، تامین اعتبار جهت خرید تاکسی های اروندی و تجهيزات آتش نشانى، ايجاد تحول در فضاى سبز با افزايش گونه هاى گياهى به خصوص نخل، توجه ویژه به المان های شهری جهت زيباسازى شهر، همكارى با قرارگاه سازندگى خاتم الأنبياء كه در كلانشهرهاى كشور نقش مهمى را در اجراى پروژه هاى عمرانى ايفا مى كند كه با همت همكاران عزيز چند پروژه عمرانى را در اهواز شروع به كار كرده است، همكارى با ساير ارگان ها و نهاد عالى استان و مواردى كه در اين مقال نمى گنجد.

البته نبايد از اين نكته غافل شد كه شوراى پنجم با اوج وضعيت بغرنج اقتصادى و مالى كشور رو به رو شد و موانع زيادى نيز در سر راهش قرار گرفت.

كسى منكر مشكلات متعدد كلانشهر اهواز كه حاصل کم کاری یا بى تدبيرى گذشتگان و بعضاً نيز كم كارى مديران فعلى مى باشد، نيست؛ اما تمام سعى ما در شوراى شهر و شهردارى اهواز رفع غبار محروميت از چهره اهواز قهرمان بوده و هست و در اين مسير از هيچ تلاشى دريغ نخواهيم كرد.

لازم به ذكر است فاضلاب وظيفه شهردارى نبوده و نيست و حفارى هاى شركت آب و فاضلاب باعث تخريب آسفالت برخى از نقاط شهر گشته اما با اين وجود سعى شده است كه حداكثر همكارى با اداره آب و فاضلاب براى بهبود وضعيت فعلى صورت گيرد.

در شوراى عالى استان ها سعى بر اين داشتم كه صداى مردم محروم خوزستان را به شایستگی به گوش مسئولين عالى رتبه دولت و نظام برسانم و پيگيرى هايى را براى احقاق حق مردم استان به خصوص در بحث پرداخت خسارات سيل زدگان و موارد مهم ديگر به عمل بياورم.

بنده به عنوان عضوى از اعضاى شوراى پنجم همانگونه كه در ابتداى شروع به كار، سوگند ياد كردم، همچنان پابرجا وبا انگيزه مضاعف تمام توان خود را براى اداى دِين به اين مردم شريف و اين خاك مطهر به كار گرفته، اين امانتى كه بر گردنم نهاده شده را پاس مى دارم و همچون گذشته خدمت به مردم را اولويت خود مى دانم.

در خاتمه روز شورا را به همكاران عزيزم در شوراى شهر اهواز و جامعه شورايى سراسر كشور تبريك گفته و اميدوارم با تقويت نهاد شورا بتوانيم گام هاى بزرگى را در امور شهرى برداريم.