قرنطینه خانگی و فرصت طلایی برای مطالعه کتاب

اکنون که در وضعیت ناخوشایند قرنطینه و ناچار از تحمل خانه‌نشینی آن هم در این روزهای بهاری هستیم، میتوانیم آن را بهترین فرصت برای مطالعه کتاب بدانیم.

زینب نیسی‌نژاد_  اکنون که در وضعیت ناخوشایند قرنطینه و ناچار از تحمل خانه‌نشینی آن هم در این روزهای بهاری هستیم، کمی متفاوت‌تر از نیم قرن اخیر به جای گشت و گذار و استشمام بوی بهار در طبیعت و هوای پاک فروردین، باید نوروز را در خانه که امن‌ترین جای جهان است، سپری کنیم.

سپری کردن اوقات فراغت در کنار خانواده بی‌شک یکی از قشنگ‌ترین و باارزش‌ترین کارهاست، اما در طولانی مدت، ممکن است فضای خانه خسته کننده و کسل‌کننده باشد، از این جهت سرگرمی‌های مفید و سالم می‌توانند کمک خوبی باشند، یکی از آن‌ها کتاب خواندن است.

چند نکته درباره کتاب خواندن:

_  اگر تا کنون زیاد اهل کتاب‌خوانی نبودید، با کتابی شروع کنید که نثر روان و ساده‌ای داشته باشد.

_ علاقه خود به موضوع مشخصی را پیدا کنید، آیا علاقه دارید داستان بخوانید؟ یا رمان یا کتاب‌های علمی از جمله روانشناسی یا اقتصاد و زبان انگلیسی و غیره

_ اگر کتابی در دسترس ندارید و با وجود شرایط پیش آمده قادر نیستید کتاب بخرید، می‌توانید از دوست خود یا افرادی که در دور و اطراف خود می‌شناسید که اهل کتاب و کتاب‌خوانی هستند، کتاب امانت بگیرید یا از سایت‌هایی که به صورت آنلاین کتاب می‌فروشند، تهییه کنید یا حتی با دانلود کتاب از کتابخونه‌هایی مجازی آنها را به صورت صوتی و یا نوشتاری خرید کنید.

_ برای آنکه شوق خواندن و نوشتن در شما بیشتر شود، در کنار خواندن هر صفحه یا هر فصل از کتاب، یادداشت‌برداری کوچکی از آن داشته باشید، زیرا اینگونه شما هم وارد ماجرا می‌شوید و درک بهتری از موضوع خواهید داشت.

_ ممکن است در ابتدای کار باشید و از خواندن کتاب خیلی زود خسته شوید و آن را ناتمام بگذارید، قرار نیست کتابی را همیشه تمام کنید، و این کتاب‌های ناتمام می‌تواند سهم بسزایی در شناختن سلیقه و علاقه شما به موضوعی داشته باشند.

_ یک مکان ثابت و راحتی که با آن احساس خوشایندی در هنگام کتاب خواندن به شما دست می‌دهد، انتخاب کنید.

_ با کتاب خواندن کمی از فضای مجازی و هیاهو و متن‌های کوتاه و زودگذر که در آن وجود دارد، دور شوید.

و در آخر یادمان باشد “مطالعه برای کسانی که قصد دارند بالاتر از حد معمول باشند، ضروری است” (جیم ران)، ؛ شیرین‌ترین اتفاقی که بعد از  این روزها برای شما به یادگار می‌ماند یادگیری است که بعدها می‌توانید درباره تجربه خود از کتاب‌هایی که خواندید، با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/