تصمیمات سختگیرانه‌تری برای مقابله با کرونا در خوزستان اتخاذ می‌شود

غلامرضا شریعتی گفت: ما با بررسی وضعیت به صورت شبانه‌روزی این آمادگی را داریم که به صورت فعالانه تصمیمات سختگیرانه‌تری را اتخاذ کنیم.

به گزارش آمال، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دوشنبه شب در  برنامه زنده تلویزیونی، اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی تا به امروز هیچ بحرانی تا این حد زندگی و سلامت ما را به مخاطره نیانداخته است،  آن زمان با دشمنی رو به ‌رو بودیم که در مقابل ما می‌جنگید اما اکنون با دشمنی نامرئی و بسیار مسری و خطرناک رو به رو هستیم.

وی افزود: تنها وقتی از عهده این دشمن بر خواهیم آمد که همه با یک اقدام مشترک و حس وظیفه شناسی همگانی این موقعیت را به درستی و با جدیت درک کنیم، سیستم  بهداشت و درمانی استان و کشور برای تمام جمعیت طراحی نشده و تنها می‌تواند، پذیرای بخش محدودی باشد.

شریعتی با بیان اینکه با رعایت خود مراقبتی، بار بیمارستان‌ها کمتر می‌شود، گفت: رویکرد ما در استان بیمار یابی دقیق، سریع و رصد زنجیره انتقال است و با این رویه امکان ارائه خدمات سریع و پیشگیری از شیوع بیماری بهتر فراهم می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: امروز دغدغه ما سلامتی مردم است و هیچ موضوعی در این درجه از اهمیت نیست و برای سلامتی مردم با هر فرد یا موضوعی که زندگی انسان‌ها را تهدید کند، به طور قاطع برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه سفر و جابه‌جایی حق همگان است، افزود: با توجه به شرایط بحرانی امروز و با وجود اولویت‌های بالاتر، ما را بر آن داشت تا در این زمینه محدودیت‌های سختگیرانه‌ای اعمال کنیم و اجازه ندادیم که مهمانی به خوزستان وارد شود و کنترل کامل بر ورودی و خروجی‌های استان اعمال کنیم.

شریعتی گفت: در حوزه درون استانی برای قطع انتقال این ویروس به همکاری مردم عزیز نیازمندیم  و بدون فعالیت مردم تمام محدودیت‌های ما معدوم به شکست است. حتی یک نفر هم در مسیر انتقال ویروس کرونا مهم است و این امر واجب کفایی نیست بلکه واحب همگانی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید پیشگیرانه در مقابل این ویروس عمل کنیم، گفت: ما از ابتدا شیوع این ویروس در استان تمام فعالیت‌های پیشگیرانه و تهاجمی را در پیش گرفتیم، تعطیلی محل‌های تجمع، مراکز آموزشی و مراسمات مذهبی و دینی در دستور کار قرار دادیم. در سیل سال گذشته از شما مردم خواستیم که با همدلی و کنار هم بودن این بحران را پشت سر بگذاریم که به حمد الله با پیروزی سیل را شکست دادیم، اما ابزارهای ما امروز برای مقابله با ویروس کرونا متفاوت از مقابله سیل است.

وی افزود:  از شما تقاضا دارم برای مقابله با این ویروس فاصله را میان یکدیگر حفظ کنید، با توجه به شناخت عواطف شما مردم خوزستان می‌دانم که این کار سخت است. اما مردم ما در زمان سختی تصمیم درست را خواهند گرفت و راهی را انتخاب خواهند کرد که به یکدیگر آسیب نرسانند.

وی افزود: این بیماری از آسمان نمی‌بارد یا خود به خود مثل بیماری دیابت به وجود آید، این بیماری قطعا از شخصی به شخص دیگری منتقل می‌شود. پس نسبت به رفتار خود بی‌تفاوت نباشیم.

وی گفت: ما با بررسی وضعیت به صورت شبانه‌روزی این آمادگی را داریم که به صورت فعالانه تصمیمات سختگیرانه‌تری را اتخاذ کنیم و در این مسیر از شما می‌خواهم منعطفانه شرایط زندگی خود را  برای آمادگی خود برای تطبیق با شرایط جدید ایجاد کنید تا فردا سرفکنده نباشیم.

استاندار خوزستان گفت: کم کردن تردد‌ها و ورودی و خروجی استان کافی نیست و رعایت فاصله اجتماعی هم لازم است بدین منظور که فاصله خود با دیگری در محیط منزل، محیط کار و همه موارد دیگر و در منزل ماندن بسیار ضروری است.

تعطیلی اصناف غیرضروری،  ترغیب به در منزل ماندن شهروندان، پرهیز از برگزاری مراسم مذهبی هنری و  ورزشی و ترحیم لازم و ضروری است و هیچ فردی در ابتلا به این ویروس مصون نیست و همه در ابتلا درگیر هستند.

وی ضمن تشکر از همه دستگاه‌هایی که مشارکت کردند، در پایان گفت: ویروس کرونا از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیکتر است و من به مشارکت و همیاری شما مردم اعتقاد و اعتماد راسخ دارم.

انتهای پیام/