بعثت نبوی، پیام نجات‌بخش بشریت در گستره تاریخ

از معجزات پیامبر قرآن کریم است، که هم اکنون هم با تمام ویژگی که جهان پیدا کرده، حتی در این ایامی که دنیا در گیر و دار با یک بیماری بزرگ و ناخوانده است میتوان با عنایت به درس‌هایی که این کتاب آسمانی در اختیار ما گذاشته بر این شرایط جدید فائق آییم و به خوبی از این برهه تاریک تاریخ عبور کنیم.


زینب نیسی نژاد_  همه جهان نام اعظم پیامبر عظیم الشان اسلام را شنیده و می‌داند که پیامبری با پیام تکمیل دین آمده است و با معجزه کتاب آسمانی، برای تمام کردن دین بر روی کره زمین مبعوث شده است.

اَقْرَأْ بَسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقْ، خَلَقَ الاِْنْسانَ مِنْ عَلَقْ…اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد

بخوان به نام پروردگاری که جهان را آفرید و انسان را از خون بسته، خلق کرد. بخوان در حالی که پروردگار تو عزیز و گرامی است؛ پروردگاری که به وسیله ی قلم، تعلیم داد و به انسان آن چه نمی دانست، آموخت.

فهم همین آیه کافی است، که به درستی بعثت حضرت محمد صلی الله علیه و آله را منتی بر بشر از سوی خداوند بدانیم،  که چگونه بشر را از ذلالتی که سال‌ها در آن فرو رفته بود، نجات داد.

حضرت محمد(ص)  از لحظه ای که از مادر متولد شد، جز خدای یکتا را نپرستید و سرپرستان او مانند عبدالمطلب و ابوطالب، همگی موحد و خداپرست بودند.

پیامبر گرامی اسلام (ص)  سه سال تمام به دعوت پنهانی دینش پرداخت، او در این مدت، به جای توجه به عموم، به فرد سازی توجه داشت و مصلحت زمانه ایجاب می کرد که دعوت خود را آشکار نسازد و با تماس های پنهانی، گروهی را به آیین خود دعوت کند. همین دعوت پنهانی، بعدها توانست جمعی را به آیین توحید، علاقه مند سازد.

جهان عصر بعثت، جهانی تاریک بود و ملت ها در خواب طولانی فرو رفته بودند و سر رشته ی کارها از هم گسیخته بود.

در چنین فضایی بود که خداوند بشر را مورد لطف و توجه قرار داد و بر او الگویی فرستاد تا درس زندگی را به آنان بیاموزد و همگان را به شاهراه حقیقت و سعادت رهنمون شود.

از معجزات پیامبر قرآن کریم است، که هم اکنون هم با تمام ویژگی که جهان پیدا کرده و بسیاری از شرایط می‌تواند هدایتگر خوبی برای نه تنها مسلمانان بلکه تمام افراد بشر بر روی کره خاکی باشد.

حتی در این ایامی که دنیا در گیر و دار با یک بیماری بزرگ و ناخوانده است میتوان با عنایت به درس‌هایی که این کتاب آسمانی در اختیار ما گذاشته بر این شرایط جدید فائق آییم و به خوبی از این برهه تاریک تاریخ عبور کنیم.

قطعا” بعد از هر بیماری و سختی، آسانی است زیرا خداوند در قرآن کریم وعده داده” فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا”(آیه ۵ سوره شرح)  که به یقین با هر سختی آسانی است! و با همین یک آیه از میان هزاران آیاتی که خداوند در اختیار بشر گذاشته می‌توان به راحتی در دین تفقه کرد و بر سختی‌ها پیروز شد.

امروز روز بعثت پیامبر است، در این روز شریف مبعث، حُسن خلقِ تو را یاد می کنیم و از اخلاق تو، که اسوه است، سرمشق می گیریم و درس می آموزیم، تا بدین گونه، این روز شریف و جشن شادی آفرین را بر خویش مبارک سازیم؛ زیرا برکت در نام و یاد توست و زندگی با عشق و محبت به تو مبارک می شود.

انتهای پیام/