قدرت تاثیرگذاری رسانه‌ها را جدی بگیریم/ پرداخت مطالبات بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا، گفت: تاکنون به اثرگذاری که رسانه‌ها دارند پی نبرده‌ایم و این عامل عقب افتادگی ما است.

به گزارش آمال، علی خسروی، مدیر کل بیمه سلامت خوزستان امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در بحث شیوع بیماری کرونا و با پیگیری‌های مکرر، ۱۱۹ میلیارد تومان به بیمه سلامت استان خوزستان اختصاص داده شد که از این رقم ۴۴ میلیارد بدهی دو ماه از سال ۹۷ پرداخت شد که ۲۹ میلیارد آن متعلق به بخش دولتی دانشگاهی بود و همه آنها چه در بخش‌های دولتی و  چه بخش خصوصی تماما تسویه شدند. و از رقم بودجه ۱۱۹ میلیارد تومان،  ۷۵ میلیارد آن به سال ۹۸ تعلق گرفت.

وی افزود: حق بیمه سلامت مراکز خصوصی دارویی تا آبان ماه، و بقیه مراکز تا مهر ماه پرداخت شدند و  همچنین در مراکز بهداشت روستایی در دو بخش پرسنل تا اسفند ماه و غیر پرسنلی تا شهریور ماه به آنها پرداختی صورت گرفت. از این رو تمامی پرداختی‌ها در این شرایط اقتصادی و وقوع حوادث شیوع بیماری کرونا، تماما پرداخت شدند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: ما تمام سعی خود را انجام دادیم که در این شرایط، که تمامی پرسنل دانشگاهی و پزشکی شبانه روز درحال خدمت رسانی به بیماران و مبارزه با ویروس کرونا هستند، پرداخت بیمه آنها به درستی صورت بگیرد.

خسروی با اشاره‌ به اینکه رسانه‌ها بیشتر از تفکرات مردم در این برهه حساس خبر دارند، عنوان کرد: اگر  ما کار مبارزه با ویروس کرونا را به دست رسانه‌ها می‌سپردیم، بسیار موفق‌تر بودیم. متاسفانه ما تاکنون به اثرگذاری که رسانه‌ها دارند پی نبردیم و این عامل عقب افتادگی ما است.

رسانه‌ها اکنون بیشتر از هر نهاد و ارگانی می‌توانند در بازدارندگی مردم در سفر به دیگر شهرهای استان برای جلوگیری از شیوع و ازدیاد بیماری کرونا در شهرهای دیگر کمک کنند.  همچنین لازم به ذکر است تا حدود زیادی این بیماری در مرکز تضعیف شده است و لذا بهتر است مردم مسافرت‌های  دورن استانی خود را کم کنند.

وی افزود: الکترونیکی کردن تمامی کارهای بیمه سلامت قرار است از سال جدید،  رسما صورت بگیرد، که نتیجه این اتفاق این است، دیگر انتقال سندها به بیمه سلامت به صورت کاغذ انجام نمی‌شود زیرا خود همین نقل و انتقال‌ها گاهی باعث بروز مشکلاتی هم در بحث سلامت افراد و هم در مواقع دیگر می‌شود.

خسروی گفت: الکترونیکی شدن بیمه سلامت در مواقع این چنینی و مواقع حساسی چون بروز بیماری‌های واگیردار می‌تواند کمک بسیار زیادی در بخش درمان و سلامت کند، همچنین قرارداد بیمه با پزشکان هم در سال جدید به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون نفر بیمه شده در استان خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد بیمه شدگان اکثرا درآمد متوسط رو به پایین دارند، که اگر ما بتوانیم بحث مشکلات درمانی آنها را مرتفع کنیم، در واقع کار بزرگی در استان خوزستان انجام داده‌ایم.

انتهای پیام