مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در خوزستان دیده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز کفت: بیمارستان رازی بیمارستان معین خوزستان برای مقابله با بیماری حاد تنفسی ناشی از ویورس کرونا است و خوشبختانه تا کنون مورد مبتلا به این بیماری در خوزستان دیده نشده شده است.

به گزارش آمال، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع ویروس واگیردار کرونا، صبح امروز اظهار کرد: علائمی از ویروس کرونا در تاریخ ۱۱/۱۱/۹۸ در شهر ووهان چین نمایان شد و بیماری حاد تنفسی ناشی از این ویروس ظاهر شد، از آن زمان شرایط نارنجی را اعلام کردیم و تمام تمهیدات لازم و اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تمامی مبادی زمینی و دریایی و هوایی به صورت کامل در کشور کنترل می‌شد، بیان کرد: از تمامی افرادی که از تبعه چینی بودند تا کنون تب‌سنجی صورت می‌گرفت  و شرح حال از آنها گرفته می‌شد. و به خصوص اتباع چینی که در کارخانه‌های پتروشیمی و شرکت نفت و حفاری کار می‌کردند مرتبا مورد ارزیابی و پرسشگری قرار می‌گرفتند.

وی افزود: بعد از مرگ دو نفر از شهروندان در قم، تعریف مورد و نمونه در ارزیابی‌ها عوض شد، و تمامی دستورالعمل‌ها تغییر کرد و شرایط به نحوی شد که افراد دارای علائم این بیماری نه با اتباع چینی برخورد داشته‌اند و نه از کشور چین آمده بودند و از این جهت احتمال وجود ذرات این ویروس در فضاها پدید آمد، زیرا این ویروس می‌تواند تا ۹ روز زنده بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به وضعیتی که وزیر بهداشت ودرمان کشور برای استان‌ها در نظر گرفتند، تمهیداتی را لازم دانستند تا هر استان بیمارستان معینی را مشخص کند و وظیفه این بیمارستان معین به این صورت است که موارد مشکوک به آنفولانزا و کرونا ویروس در آن شناسایی و پایش شوند و در استان خوزستان بیمارستان رازی به عنوان بیمارستان معین مشخص شده است.

ابولنژادیان ضمن اشاره به اینکه استان خوزستان تماما برای مقابله با این ویروس خود را آماده کرده است، گفت: در اورژانس‌ها هم در کنار آمبولانس‌های عادی، چهار آمبولانس به صورت اختصاصی تنها برای انتقال بیماران مشکوک به این ویروس، آماده شده است و همچنین تا پایان برطرف شدن این وضعیت اضطراری این آمبولانس‌ها از چرخه اورژانس خارج می‌شوند و دیگر هیچ بیمار عادی با آنها جابه‌جا نمی‌شوند.

وی افوزد: همه شهروندان خوزستانی باید توجه داشته باشند که فقط از طریق این آمبولانس‌ها بیماران مشکوک به ویروس را منتقل کنند و از استفاده از آمبولانس‌های عادی بپرهیزند .و توجه داشته باشند که همه این کارها تنها برای اطمینان بخشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تمامی مراکز درمانی که تجمعات در آنها زیاد است به حالت نیمه تعطیل اعلام شدند و فقط موارد اورژانس پیگیری می‌شوند، همچینین پزشکان کلنیک‌ها و درمانگاه‌ها تا دو یا سه پزشک افزایش یافتند.

وی ادامه داد: دو آزمایشگاه ویروس‌شناسی مجهز شدند، آزمایشگاه رفرانس جامع دانشگاه و آزمایشگاه رفرانس منطقه‌ای بهداشت، آمادگی پذیرش بیماران را دارند.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه بیماران مشکوک به کرونا ویروس در حالت قرنطینه قرار می‌گیرند، افزود: از بیماران دو نمونه آزمایش گرفته میشود، نمونه‌ای برای کرونا ویروس و نمونه‌ای برای آنفولانزا و اگر نمونه‌های بیمار منفی شد، نمونه به آنیستوپاستور در تهران فرستاده می‌شود تا مورد مشکوک بررسی شود و خوشبختانه تا کنون در خوزستان هیچ مورد حاد تنفسی ناشی از ویروس کرونا، مثبت اعلام نشده است.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه اکنون اضطراب در بین مردم بسیار زیاد است، گفت: باید مردم اخبار موثق را دنبال کنند و از شایعات و اخبار غیر موثق بپرهیزند.

انتهای پیام/