داغری: به تشکیل کارگروه‌های تخصصی معتقدم

داغری کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه دشت‌آزادگان -هویزه ، در جمع خبرنگاران‌ به بیان اهداف و برنامه‌های خود پرداخت.

 

مجید داغری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس حوزه دشت‌آزادگان است وی که در لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی قرار گرفت در این دوره از انتخابات رقیب جدی قاسم ساعدی برای احراز کرسی نمایندگی است.

به گزارش آمال، مجید داغری یکی از کاندیدهایی است که که گفته می شود نسبت به رقیبان دیگر خود در حوزه انتخابیه دشت آزادگان شانس بیشتری برای ورود به مجلس یازدهم دارد وی که سابقه فرهنگی به عنوان معلم دارد در لیست مورد تایید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قرار گرفت آنچه در ادامه می خوانید مصاحبه مجید داغری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران است.

  آقای داغری چرا وارد رقابت انتخابات مجلس شدید؟ 

داغری: با توجه به وجود مسائل و مشکلات عدیده در حوزه انتخابیه دشت‌آزادگان همچنین بی‌کفایتی نماینده‌گان مردم در پیگیری مطالبات آنها تصمیم به حضور در رقابت انتخابات شدم ، با وجود فرصت‌های بسیار زیادی که در منطقه وجود دارد چرا باید وضع مردم منطقه دشت آزادگان اسفبار باشد.

راهکار ها و برنامه‌های شما برای مقابله با معضلات و بهره‌برداری از ظرفیت های موجود چیست؟ 

داغری: تلاش مضاعف جهت رفع مشکالت اقتصادی و معیشتی مردم ، فراهم سازی زیر ساخت‌های عمرانی منطقه، مقابله با معضل کم آبی و یافتن راهکار های پایدار ، بازگرداندن رونق به مسئله ی کشاورزی منطقه و دمیدن روحی تازه در کالبد آن ،تقویت بُعد صنعتی منطقه ، ارتقاع سطح کمی و کیفی بهداشت و در مان منطقه، تقویت جدی بنیه ی آموزش و پرورش منطقه،

رفع موانع پیشرفت برنامه ورزش و سلامت منطقه و افزایش جاذبه آن به خصوص برای جوانان و بانوان و رونق صنعت گردشگری و تقویت ساختارهای میراثی و صنایع دستی

آمال: کدام  یک از اهدافتان در اولویت خواهد بود ؟ 

داغری: وضعیت اقتصاد و معیشت مردم بسیار ناراحت کننده است لذا اولویت‌های کاری را باید بر این اساس تنظیم کرد تا زندگی مردم بیش از این تحت الشعاع قرار نگیرد از طرفی بررسی و پیگیری مباحث و مشکالت اقتصادی و برخورد با آنها بای   هم در سطح کشوری باشد.

به نظر شما پیگیری‌های منطقه‌ای را به چه صورت می‌توان انجام داد؟

داغری: من به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف اعتقاد دارم. از طریق ایجاد اتاق های فکر منطقه ای با حضور دانشگاهیان، کارآفرینان و کارفرمایان جهت تحکیم پیوند علم و بازارکار، اهتمام ویژه به جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی در راستای بهره برداری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل موجود در منطقه ، تلاش جهت افزایش اعتبارات منطقه دشت آزادگان، سامان بخشیدن به عملکرد بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری موجود در منطقه و همخوانی آنها با مصوبات مربوطه ،شفاف سازی و پیگیری سهم ۳ درصدی استان از درآمد فروش نفت ، ایجاد و تقویت کارگاه های تولیدی و بنگاه های زود بازده در منطقه ، تقویت بخش صنعتی و افزایش توان بخش تولیدی منطقه و اهتمام فوق العاده به مسله اشتغال منطقه

راهکار شما برای رفع مشکل بیکاری در منطقه چیست؟

داغری:  تلاش در جهت گسترش آموزشهای فنی‌وحرفه ای، تقویت صنایع دستی، ایجاد کارگاههای کوچک تولیدی وتالش مداوم برای ارائه برنامه هایی که بتواند مشکل اشتغال جوانان را کاهش دهد.

ایجاد اتاق های فکر منطقه ای با حضور دانشگاهیان، کارآفرینان و کارفرمایان، حمایت از صنایع موجود و تلاش در جهت حل مسائل و مشکالت آنها، تلاش برای استقرار صنایع تبدیلی و صنایع بسته بندی در منطقه دشت آزادگان، تعدیل نیرو های غیر بومی از فضای کاری منطقه با توجه به ظرفیت بالای کاری مردم منطقه و وجود نخبه گان.

همانطور که مستحضر هستید اکثر مردم منطقه دشت آزادگان و هویزه با  کشاورزی امرار معاش می کنند، شما  برای حل مشکالت بخش کشاورزی چه اهداف یا تدابیری را اندیشیده  اید ؟

داغری : قطعاً بیش از ۷۰ درصد مردم منطقه ی دشت آزادگان به طور مستقیم و غیر مستقیم  با بخش کشاورزی سر و کار دارند، حل مشکلات  این حوزه تاثیر بسیار زیادی  در رفع مشکلات اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم دارد.

لذا حمایت مستمر از کشاورزان ، دامداران و باغداران تلاشگر در راستای بهبود، تجهیز و بروز رسانی سیستم های زراعت، باغداری و دامداری، تلاش در جهت رشد بازار محصولات استراتژیک منطقه همچون)گندم و شلتوک( از طریق خرید تضمینی انها از برنامه‌های مهم بنده در بخش کشاورزی است.

*قطعاً می‌دانید که درصد پیشرفت عمرانی منطقه دشت آزادگان بسیار مأیوس  کننده است، راهکار و برنامه ی شما برای این بخش چه خواهد بود ؟ 

داغری: بهسازی وضعیت راه ها و جاده‌ها به عنوان شریان های حیاتی منطقه، پیگیری جدی به جهت رفع مشکل فاضلاب منطقه، تکمیل زیر ساخت‌ شهرها و روستاهای منطقه و  تلاش برای جذب اعتبارات ملی و استانی هر چه بیشتر برای رونق در امور عمرانی منطقه

* می دانیم که سطح کمی و کیفی بهداشت و درمان در منطقه دشت آزادگان بسیار نازل است، جن راهکار های شما برای حل این معضل جدی چیست ؟

داغری:  قطعا شرایط بهداشت و درمان در سطح شهرستان در شان مردم نیست لذا کسب اعتبارات ویژه برای بهبود و فوریت بخشی به این حوزه و  توجه ویژه به بهداشت و درمان روستاییان و افزایش واحدهای درمانی از برنامه های مهم ما در این حوزه خواهد بود.

* برای ایجاد تحول و پویایی آموزش و پرورش منطقه چه برنامه ای دارید ؟

داغری: با تاکید نقش آموزش و پرورش را در توسعه و پیشرفت هر جامعه،توسعه و تجهیز مدارس به مواردی از قبیل هوشمند سازی، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها، تدوین چشم انداز سالانه جهت ایجاد تحول در آموزش و پرورش به منظور موفقیت حداکثری دانش آموزان، ارتقاء سطح کیفی و علمی مراکزی اموزشی و واحدهای دانشگاهی موجود در  منطقه از اهم برنامه ما در آینده است.

* برنامه ی شما برای حوزه ی ورزش چه خواهد بود ؟

داغری: تجهیز و توسعه اماکن ورزشی، نگاه به ورزش به عنوان یک فعالیت با پیامد های اجتماعی مثبت در منطقه و تشویق مردم، احیاء باشگاه ها و تیم های ورزشی وحمایت از ورزشکاران و قهرمانان جوان و پیشکسوت منطقه ، تلاش برای توسعه اماکن ورزشی و مراکز تفریحی و رفاهی ویژه بانوان

* نظر شما در خصوص سیاست خارجی جمهوری اسالمی ایران چیست ؟

داغری با  تأکید بر نقش سیاست خارجی مبتنی بر حفاظت و صیانت از حقوق ملی در عرصه های بین المللی و  فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمود های ایشان  مبنی بر حفظ عزت، حکمت و مصلحت در این عرصه گفت: کاهش تنش های بین المللی و منطقه ای ایجاد شده را به جهت رفع تحریم ها و هموار کردن  عرصه ی بازرگانی و تجارت خارجی را حرکتی راهبردی در این مقطع زمانی می دانم.

* در صورت راه یافتن شما به مجلس مردم از چه طریق و کانالی می توانند با شما ارتباط برقرار کنند؟

داغری: ارتباطم با مردم همانند زمان قبل از انتخابات و  به همان شکل سهل و آسان خواهد بود.

انتهای پیام/