نمایندگان مجلس بارها امضای خود را پس گرفتند

جبار سعیداوی داوطلب مجلس یازدهم:  در مسئله  نظارت،  مجلس فعلی ضعیف ظاهر شد و بارها دیدیم که افراد امضاهای خود برای استیضلاح یا سئوال از وزرا و رئیس جمهور پس می گرفتند. به گزارش آمال، جبار سعیداوی یکی نیروهای منصب به طیف اصولگراها است  که اخیراً به دلیل اختلاف نظرهایی که با شورای ائتلاف پیدا […]

جبار سعیداوی داوطلب مجلس یازدهم:  در مسئله  نظارت،  مجلس فعلی ضعیف ظاهر شد و بارها دیدیم که افراد امضاهای خود برای استیضلاح یا سئوال از وزرا و رئیس جمهور پس می گرفتند.

به گزارش آمال، جبار سعیداوی یکی نیروهای منصب به طیف اصولگراها است  که اخیراً به دلیل اختلاف نظرهایی که با شورای ائتلاف پیدا کرد از این شورا کناره گیری کرد.

وی در رابطه با انتخابات پیش روی اظهار کرد: دراین دوره مشارکت مردم به دلیل آگاهی بیشتر آن ها از تاثیر انتخابات در حل مشکلات و توانایی یک نماینده کار آمد در برطرف کردن معضلات موجود  خواهد بود.

سعیداوی گفت: در سالهای اخیر جریانات سیاسی نشان دادند که ضعف بزرگی در حیطه  کار حزبی و تشکیلاتی دارند به همین دلیل غالب فعالیت احزاب به فعالیت های انخاباتی محدود می شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس افزود: تقریبا تمامی احزاب مدعی آن هستند که برنامه ای برای اداره امور دارند،اما حتی در صورت وجود چنین برنامه ای در عمل اثری از ان نیست

سعیداوی بیان کرد: تا کنون گفتمان بیش از احزاب کارکرد داشته است و به نظر می رسد که گفتمان انقلاب برنده ی این دوره از انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه اهواز به عنوان کلانشهر و مرکز استان خوزستان ،قلب ایران،از مشکلات فراوانی رنج می برد، عنوان کرد:  کمک به حل این مشکلات که به اعتقاد ما مشکلاتی قابل حل هستند ،با بهره گیری از نیروهای جوان،متخصص و قابل اعتماد هدف ما در رابطه با حوزه انتخابیه است.

سعیداوی افزود:  یک نماینده تنها نماینده مردم یک شهر نیست،بلکه در قبال تمام ملت ایران مسئولیت دارد، ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی در جهان و کمک به حل مشکلات کلان کشور از طریق بهره گیری از نیروهای بومی و توان داخلی هدف دیگری است که دنبال می کنیم.

وی عنوان کرد:  احساس تکلیف ما برای شرکت در انتخابات نشات گرفته از وجود توان موجود برای حل این مشکلات است زیرا تکلیف متناسب با وسع و توان است و کسی که توان عمل کردن ندارد تکلیفی هم متوجه او نیست.

سعیداوی در تشریح برنامه های انتخاباتی خود گفت:  بنای کار ما از ابتدا بر صرفه جویی و جلوگیری از تبذیر وپرهیز از اسراف است، ما در امر تبلیغات به شکلی برنامه ریزی کردیم که بیشترین استفاده را از امکانات موجود در فضای مجازی برده و تکیه ما بیشتر بر این روش است.

وی با تاکید بر مدیریت نیروهای توانا،خلاق ،عالم و امین بیان کرد:  در امر برخورداری از زیرساختهای شهری باید عدالت رعایت شود و چنانچه مناطق مختلف شهر از زیر ساختهای شهری همچون،شبکه بهداشت و سلامت ،آموزش و پرورش ،آب و برق،مخابرات،گاز،فاضلاب،حمل و نقل،راه و غیره به صورت متوازن برخوردار باشند توسعه نیز به دست خود مردم به شکل متوازن صورت خواهد گرفت و هرکجا کمبودی وجود داشته باشد دولت نیزز کمک کند.

وی با بیان اینکه پایه توسعه متوازن وجود  زیرساختهای متوازن است، عنوان کرد: بدون تعارف باید گفت که به دولت انتقادات فراوانی  وارد است چرا که دولت در مسائل خارجی و داخلی دولت عملکرد مناسبی از خود نشان نداده است و نمی توان مورد خیلی برجسته ای را در کارنامه دولت پیدا کرد.

سعیداوی افزود: شاید توجیه دولت این باشد که تحریم های شدیدی بر کشور اعمال شده است اما تقریبا در طول این ۴۰ سال انقلاب تمامی دولتها وضع مشابهی را از حیث وجود تحریمها داشته اند، بنابراین نمیتوان به دولت نمره ی قابل قبولی داد.

وی با اشاره به سه معضل بزرگ در خوزستان گفت: بخش اول مربوط به مسائل زیست محیطی است، اهواز از لحاظ آلودگی های زیست محیطی در شمار شهرهای بسیار آلوده قرار دارد، وجود معضل ریز گردها که تا کنون راه حلی برای ان یافت نشده و به لطف بارانهای امسال بخشی از آن حل شد، اما بر اثر همین بارندگیهای اخیر مشکلات بهداشتی خطرناکی با بالا آمدن فاضلاب و جاری شدن ان در خیابانها و منازل بوجود آمد.

سعیداوی، مشکل دوم را مربوط به بحث مدیریتی عنوان کرد، و افزود: اهواز با وجود نخبگان فروان و نیروی جوان کارآمد و تحصیل کرده و توان مدیرتی بالا همچنان از مشکلات مدیریتی رنج می کشد، شاید اهواز تنها کلان شهری باشد که شورای شهر آن منحل شد و همین امر ضربه ی بزرگی به مدیریت شهری اهواز وارد میکند.

وی گفت: مشکل سوم اهواز مربوط به مسائل درمانی است، در اهواز پزشکان متخصص و فوق تخصص لازم،کافی و ماهر وجود ندارد و با وجود این معضل همشهریان باید برای درمان به شهرهای اصفهان ،شیراز د تهران سفر کنند که این مسئله در شان شهری مثل اهواز نیست، از لحاظ بیمارستان و تختهای بستری و کیفیت خدمات درمانی نیز اهواز مشکلات زیادی دارد.

وی بیان کرد: البته در اهواز معضل چهارمی هم وجود دارد و آن بحث  بیکاری است  که استان با وجود صنایع بزرگی همچون،نفت،گاز،فولا،پتروشیمی وغیره نباید امار بیکاری در اهواز بالا باشد.

سعیدوای با تاکید بر اینکه  در تمامی مسائل بنا را بر ترجیح کار کارشناسی  شده گذاشته ایم، بیان کرد:  نه تنها در مورد انتقال آب کارون در تمامی موارد باید اصولی حاکم باشد تا بتوان مسئله ای را رد یا تایید کرد، نمی توان تنها به خاطر تعصبات منطقه و تامین منافع عده ای آب کارون را انتقال داد یا از انتقال دادن آن جلوگیری کرد، می بایست مسائل به دور از حاشیه های نا مربوط به بررسی کارشناسان و متخصصان گذاشته شود و بر اساس نظر انها عمل کرد.مثلا در همین مسئله اخیر بنزین نیز رهبری خودشان فرمودن که نظر کارشناسان اهمیت دارد.

وی در رابطه با تشکیل  جلسات برای  مناظره کاندیداها گفت: مناظرات به روشن شدن افکار و عرضه شدن برنامه کمک می کند و مردم با آگاهی بیشتری خواهند توانست فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند.

سعیداوی با اشاره لیست های انتخاباتی که توسط احزاب و جریانات ارائه می شود، گفت: لبته هنوز مشخص نیست که اصلا احزاب و جریانها  بتوانند هر کدام برای خودشان به لیست واحدی برسند اما در صورتیکه این اتفاق بیافتد و احزاب و جریانها لیست ارائه کنند فکر نمی کنم بیش از ۳۰ درصد مردم به لیست رای دهند و باقی با شناخت از اشخاص و بدون توجه به لیست رای میدهند.

وی افزود: البته این مسئله در دوره های سابق به این شکل نبوده و در سابق لیستها به موفقیت های رسیدند.

سعیداوی در رابطه با عملکرد نمایندگان مجلس عنوان کرد: نمایندگان مجلس فعلی در بسیاری مواقع منافع مردم را فدای منافع جریانات و حتی دولت کردند و ان گونه که انتظار می رفت  صدای مردم نبودند به ویژه در مسئله  نظارت،  مجلس ضعیف ظاهر شد و بارها دیدیم که افراد امضاهای خود برای استیضلاح یا سئوال از وزرا و رئیس جمهور پس می گرفتند.

وی در رابطه با عملکرد دولت و مجلس بیان کرد: در کل مجلس نیز همانند دولت نمره قابل قبولی دریافت نمی کند و عملکرد ضعیف دولت و مجلسی که با دولت همراه بود عامل بسیاری از مشکلات موجود است، ونمره آن در حد  ۱۰ است.

انتهای پیام/