دوئل انتخابات در دشت‌آزادگان / کدام‌یک پیروز می‌شود؟

دوئل انتخابات مجلس در دشت‌آزادگان – هویزه بین ساعدی و داغری به گرم‌ترین روزهای خود رسید.

به گزارش آمال، پنج روز به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و تنور کارزار انتخابات در حوزه دشت‌آزادگان و هویزه به یکی از گرم‌ترین‌ تنورها تبدیل شده است.

در این حوزه و باتوجه به بافت سنتی موجود، صف‌بندی‌ها اغلب از حالت سیاسی فاصله گرفته و با توجه به شناخت مردم از نامزدها ایجاد می‌شود.

قاسم ساعدی نماینده مجلس کنونی این حوزه است که سیاستمداری باتجربه و دارای شم انتخاباتی مناسبی می‌باشد که توانسته با به‌کارگیری برخی چهره‌ها و معتمدین، به یکی از مدعیان اصلی پیروزی در انتخابات تبدیل شود.

از آن سو مجید داغری را نیز همگان در این حوزه انتخابیه می‌شناسند؛ فردی کم‌حاشیه که مردم به پاکدستی او شهادت می‌دهند.

مجید داغری به خوبی توانسته حمایت ائتلاف اصولگران و همچنین اصناف و اقشار مختلف مانند صنف کشاورزان را جلب کند.

بسیاری از هوادارانش او را دوست دارند و بسیاری هم صرفا دل‌شان از ساعدی خون است و به داغری پیوسته‌اند.

وی از موج نارضایتی موجود در بین لایه‌های پنهان جامعه از عملکرد نماینده کنونی نیز به سود خود استفاده کرده است.

با بسیاری از مردم این منطقه که به گفت‌وگو می‌نشینی از عملکرد و انتصابات ساعدی گلایه دارند؛ آنها می‌گویند نماینده کنونی به‌جای پرداختن به مشکلات اساسی، مشغول انتصاب اطرافیان خود بوده است.

انتصاب افراد بی‌کفایت و کاملا بی‌تجربه در جایگاه‌هایی مانند فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها از مهمترین انتقادات مخالفان ساعدی است.

حامیان ساعدی که فعال‌تر و برجسته‌تر اما کم‌جمعیت‌تر هستند، این اتهامات را قبول نداشته و می‌گویند وی بسیاری از مشکلات دشت‌آزادگان را توانسته حل نماید.

به هر ترتیب، رقابت اصلی اکنون بین این دو نامزد است؛ هرچند بوعذار در هویزه و کیوان حمادی نیز برای راهیابی به مجلس امید دارند.