مردی نام آشنا از جنس إخلاص

اذهان عمومی شهر فارغ از هر رنگ و نژاد و قوم و جناحی ، تشنه رویکرد جدید و نگاه نو هستند که پاسخگوی نیاز های شهرشان باشد.

سید ادیب هاشمی؛ {پیش ساز تو من از سحر سخن دم نزنم/ که زبانی چو بیان تو ندارد سخنم}

پیش گفتار سخنم : در این نوشته، سعی بر این هست ، تا از حاج عبدالجلیل فردوس پناه (منصوری) معروف به مرد فرهنگی برایتان گفته شود.

و از خوانندگان گرامی تقاضا ميشود حوصله به خرج داده و تا آخر آنرا مطالعه کنند ،چرا که این نوشته مرقوم نمیشد ،و نور آفتاب نگارش، بر آن نمی تابید و به رشته تحریر در نمی آمد ،مگر از روی دلسوزی و حس مسئولیت و تکلیفی که در قبال شهر مظلومم اهواز و شهرستانهای محروم هم جوارش،(کارون_حمیدیه_باوی) دارم ،لذا بار امانت را بر دوش خود سنگین حس کرده، و درصدد این مهم برآمدم.

و بر همه عزیزان پر واضح است که اگر ریشه امانتداری در روح و روان نویسنده ای بخشکد ،و رخ صداقت در گفتارش رنگ ببازد، چه بسا چیدمان حروف چنین نوشته ای برایش نا مطبوع و انزجار آور و چه بسا طاقت فرسا باشد.

و همچنین چنگ زدن و دست آویز شدن به فرمان الهی که به ما، به صریح عبارت دستور میدهد که امانتها را به صاحبانش بدهیم

((و إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها))

مرا بر این وا داشت، تا یکی از این امانت ها را به یکی از صاحبانش بدهم و این چنین برائت ذمه نموده و حقی بر گردن نداشته باشم،
بدین سبب و لا غیر ذلک، معرفی این شخص را وظیفه خویش دانسته ام.

گفتار:

عبدالجلیل نام آشنایی توانمند در ساحت تعلیم و تربیت، و فرهیخته ای مرموق و دلسوز ، در عرصه اجتماع ، دست پرورده مکتب اعتدال ، که دیگران آنرا فردی اعتدالی میدانند و از او بعنوان فردی فراجناحی یاد میکنند،
خاستگاهش اصالت و نجابت، و شعار سیاسی اش پاکدستی و هم گرایی است

خود را از بطن مردم میداند ،او همچون طبیبی حاذق دردهایشان را تشخیص داده، نسخه و علاج درمانشان را نیز پیچیده و آماده کرده است ،او قول مساعد و وعده صادق داده که تمام سعیش را به کار ببندد تا این دردها و آلام را حتی الإمكان تا آنجا که مقدور هست ،ریشه کن، كند و با بهره گیری از پتانسیل هایی که بر آنها واقف است ،از معانات و رنجهای مردمی که به آنها بسیارعشق می ورزد، بکاهد.

فردوس پناه فردیست که هم قانون مدار میباشد و هم مردم محور ،او قدرت و اتحاد مردمانش را باور دارد، و آنها را اهرم فشاری اثر بخش در قبال عملکرد ضعیف مسئولین اجرایی ، و همچنین نماینده هایی که راهی مجلس میشوند، میداند .

در اغلب نطق هایش ،نخبه ها را به روشنگری خالصانه و عدالت محور و با دیدگاهی خالی از تعصب و به دور از هیجان و هیاهو گريهای سیاسی و توده های جامعه را به مطالبه گری به حق و متناسب با قانون دعوت میکند و با اتکا بر مبنای اعتلای فرهنگ و قانون شهروندی و در راستای فعالیتهای کارساز و راه گشای جنبش های مدنی ،چه بسا از پایین بودن تراز مطالبه گری مردمی و همچنین عدم شناخت و إحاطه نسبت به سازوکارهای قانونی در اين خصوص نا خرسند بوده،
و مسئولین و افراد ذی ربط را برای ایجاد بستری ایمن جهت پیگیری قانونمند مطالبات مردمی ،فرا خوانده است

ایشان فردی سالم، و با سابقه ای پاک میباشند ،لذا شاه کلید حل مشکلات و علاج دردهای همشهریانش را در صدق در گفتار و سلامت در عمل میداند . و همیشه بر این شعار اصرار دارد .و آنرا درون مایه و شالوده رفتار و منش انتخاباتی اش قرار داده است.

رویکرد آقای فردوس پناه (منصوری)
به مسائل مبتنی بر واقع گرایی و به دور از هر شتاب زدگی و موضع گیری نارس و خام و از روی انفعال، می باشد.

در نگاه کلان آرمان گرایی را رد نمیکند ،لیکن برایند شرایط و پیشامدهای جامعه را در سوق دادن تصمیمات واقع گرایی، بی ربط نمي داند،

عدم مشارکت نخبگان در تصمیم گیریهای سرنوشت ساز و حساس را بر نمیتابد و قائل به آن است که باید تا جایی که راه دارد از ظرفیت و پتانسیل جوانان و نخبگان در مدیریت شهری و استانی بهره جست

قوم گرایی ، مافیا پروری ، فامیل بازی را بزرگترین آفت اجتماعي و آنها را منشأ فساد هر جامعه اي ميداند

برنامه هاي انتخاباتيش واضح ،منطقي، نزد خرد جمعي، قابل پذیرش و در صحن مجلس قابل دسترس و تحقق هستند.

حاج جلیل فردی اخلاق محور هست ،او به مردم وعده های سر خرمن و تو خالی نمی دهد،

در جلسه ها و گعده های شبانه شان که با استقبال و حضور چشمگیر و بی نظیر مردم و طیفها و اصناف مختلف جامعه روبرو شده است
وعده های اغوا کننده نمیدهد و از آنها بهره کشی انتخاباتی نمیکند.

فردوس پناه همچنین بر ضرورت ایجاد اتاق فکر و کارگروهای اجتماعی،اقتصادی،سیاسی با رویکرد اعتدال تأكيد مبرم دارد

ایشان با تأسی به حدیث پیامبر كه ميفرمايند
“النجاة في الصدق” که معنی اش
” نجات و رستگاری در صداقت و راستگویی هست”

برنامه های انتخاباتی و انگاره های فکری مربوط به انتخابات را نیز مبتنی بر آن تنظیم نموده است.و متانت و صداقت و انسجام در برنامه های ایشان خود گویای این حقیقت است.

شاعر میگوید:

<<حال گوياست اگر تيغ زبان گويا نيست >>

*پسا گفتار*

در این کارزار انتخاباتی که برخی از کاندیداها با تخریب شخصیتهای رقیبشان، در صدد اثبات خود هستند،
جناب فردوس پناه، با توجه به وقار و متانت و روح سرشار از فتوت و بزرگ منشی که از ایشان انتظار میرفت،حقانیت ادعای یک مبارز شریف مطابق با آموزه های آیین و منش جوانمردی، را به اطرافیان و دوستان و همچنین حامیان و طرفدارانش به اثبات رسانده است،
لذا با کمترین امکانات موجود و در کمترین زمان ممکن توانست، در سطح شهر اهواز و همچنین شهرستانهای (_کارون_حمیدیه_باوی) نامی برای خود دست و پا کند.

و در حد و قواره یک کاندیدای شاخص، توانمندی های خود را به منصه ظهور برساند و جایگاه مردمی و پایگاه اجتماعی خود را به رخ رقبای قدر خود بکشد.

اذهان عمومی شهر فارغ از هر رنگ و نژاد و قوم و جناحی ، تشنه رویکردی جدید و نگاه نو هستند که پاسخگوی نیاز های شهرشان باشد،

پدیده نو ظهور فرهنگی انتخابات
کاندیدای مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ، آقای عبدالجلیل فردوس پناه با توجه به ویژگیهای ایشان که بدانها اشاره کردیم ، میتواند نوید بخش آینده ای روشن باشد

پس بیاییم با انتخاب اصلح ، صادق،شجاع و پاکدست، فرد امینی را راهی مجلس کنیم، که در آنجا درد ما را فریاد بزند.