۷۰ درصد از تعهدات بانک توسعه تعاون به کشاورزان خسارت دیده انجام شد

مدیرامور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان گفت: تاکنون ۷۰ درصد از تعهدات بانک توسعه تعاون در بخش پرونده‌های مربوط به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده که مبلغ آن ۲۲۰ میلیارد ریال است. به گزارش آمال، جلیل کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تاکنون ۷۰ درصد از تعهدات بانک توسعه تعاون در بخش […]

مدیرامور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان گفت: تاکنون ۷۰ درصد از تعهدات بانک توسعه تعاون در بخش پرونده‌های مربوط به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده که مبلغ آن ۲۲۰ میلیارد ریال است.

به گزارش آمال، جلیل کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تاکنون ۷۰ درصد از تعهدات بانک توسعه تعاون در بخش پرونده‌های مربوط به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده که مبلغ آن ۲۲۰ میلیارد ریال است.
وی با اشاره به بدهی های بانکی فعالان اقتصادی، بیان کرد: با توجه به ابلاغ اعتباری که انجام شده است، بخشی از سود تسهیلات بدهکاران را دولت پرداخت کرده است و بانک نیز اقدام به بخشودگی جرایم کرده است.
مدیرامور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان گفت: از محل این اعتبارات بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات به میزان ۳۴ میلیارد ریال تسویه شد و این فرآیند همچنان برای بدهکاران بانکی جهت استفاده از این امتیاز فراهم است.
کرمی عنوان کرد: از محل بند “خ” ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه مبلغ ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات شامل ۳۱ فقره وام تسویه شد.
وی با تاکید بر اینکه بدهکاران می‌توانند از فرصت بخشودگی جرایم استفاده کنند، گفت: اشخاص حقیقی تا سقف ۵ میلیارد ریال و اشخاص حقوقی بدهکار تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای استفاده از این امتیاز به شعب بانک توسعه تعاون مراجعه کنند.
کرمی گفت: با استفاده از ظرفیت اسناد خزانه که از طریق قانون بودجه امسال کشور فراهم شد، مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی بانکی مربوط به شعب این بانک در استان تهاتر شد.
وی افزود: این بانک موفق شد سهم اختصاص داده شده مربوط به بدهی‌های بانکی فعالان بخش خصوصی که از دولت نیز طلب‌کار هستند را از طریق اسناد خزانه ۱۰۰ درصد محقق کند.
کرمی با اشار به تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان آسیب دیده در جریان سیلاب امسال توسط بانک توسعه تعاون، بیان کرد: مبلغ ۵۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و ۱۵۰ میلیون ریال دیگر به منظور تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده به هر کشاورز آسیب دیده خوزستانی پرداخت شده است.
انتهای پیام/