ابهام در فرآیندهای شورای ائتلاف در اهواز/ سراج: شورا باید ادعای خود را ثابت کند

نامزدهای شاخص ائتلاف شورای ائتلاف در اهواز ، بر عدم شفافیت در فرآیندهای این شورا تاکید دارند.

به گزارش آمال، احمد سراج کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی اهواز در نشست “انتخاب شفاف”، با مبهم دانستن فرآیند انتخاب لیست از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: در ابتدا حرفی از انجام نظرسنجی نبود؛ آنها [بزرگان ائتلاف] ادعا کردند که به مدت یک سال، شاخص‌ها را ارزیابی کرده و اکنون در مرحله بررسی اقبال عمومی نامزدها هستند اما هیچ توضیحی درخصوص این فرآیند نداده‌اند.

وی افزود: این حق ما و حق مردمی است که میخواهند به لیست رای دهند تا از فرآیند انتخاب آن مطلع شوند؛ آنها اگر نتوانند ادعای خود را ثابت کنند، مشخص می‌شود که مسائل دیگری در پشت پرده است.

بنا بر این گزارش، پیش از این نیز جبار سعیداوی از کاندیدهای برجسته اصولگرا، انتقادات شدیدی به شورای ائتلاف داشته و از عضویت در آن کناره‌گیری کرد.

انصراف سعیداوی در اعتراض به “سازوکار غیرشفاف انتخاب لیست” و “درنظرگرفتن یک نظرسنجی نامعتبر” عنوان شده است.

سعیداوی می‌گوید: “در انتخابات درون جناحی مجمع عمومی شورای ائتلاف در حمیدیه، با اختلاف زیاد به رتبه نخست دست یافته و در مجمع عمومی شهرستان باوی نیز با اختلاف کم به رتبه دوم رسیدم؛”

وی می‌افزاید: “گردانندگان نظرسنجی مد نظر شورای ائتلاف، خود نیز به استاندارد نبودن نظرسنجی خود اذعان دارند.”

 

اما در انتخابات مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران، ۱۰ نفر به کمیته داوران اضافه شدند و گفته می‌شود در ابتدای هفته آینده، از لیست نهایی رونمایی می‌شود.

اسامی منتخبین اضافه شده به کمیته داوران در تهران به این شرح است: حجت الاسلام مسعود عالی، یاسر جبرائیلی، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، طالب زاده، منوچهر متکی، بی آزار تهرانی، کامران دانشجو، معصومه آباد، رضا روستا آزاد و سید علی ریاض