تکریم نخبگان به سبک مدیرکل آموزش‌ وپرورش خوزستان!

با حمایت از نخبگان و افراد شایسته، جامعه می‌تواند از توانمندی‌ها و ایده‌های نوآورانه آن‌ها بهره‌برداری کند و منجر به پیشرفت جامعه و تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

به گزارش آمال، توجه به مدارس در مناطق محروم یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند به توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی در این مناطق کمک کند. این مدارس به عنوان نهادهای آموزشی، نقش کلیدی در ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه و درنهایت پیشرفت همه طبقات جامعه ایفا می‌کنند.

علاوه بر این، توجه به مدارس در مناطق محروم می‌تواند به کاهش نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی کمک کند. بسیاری از خانواده‌ها در این مناطق به دلیل فقر و محدودیت‌های مالی، از دسترسی به آموزش باکیفیت محروم هستند. با سرمایه‌گذاری در این مدارس و ایجاد زیرساخت‌های لازم، می‌توان به کودکان این مناطق فرصتی برابر برای تحصیل و پیشرفت ارائه داد.

در استان خوزستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار زندگی می‌کنند و شهر اهواز دارای بالاترین نرخ حاشیه‌نشینی در کشور است؛ در این مناطق سرانه آموزشی و فرهنگی نیز از متوسط کشوری فاصله بسیار زیادی دارد و همواره از وزارت آموزش و پرورش انتظار توجه بیشتر به این مناطق می‌رود.

تشویق و تکریم مدیر نمونه کشوری به سبک مدیرکل !

کافی است در اینترنت عبارت «سید محمد موسوی مدیر مدرسه» را جست‌وجو کنیم تا با انبوه اخبار فداکاری و تقدیر از این طلبه اهوازی مواجه شویم که دانش‌آموزان مناطق محروم کوی علوی، کمپلو و دیگر مناطق محروم غرب اهواز را در خود جای داده است و در این گزارش مجال ذکر فداکاری‌های این طلبه و میزان استقبال خانواده‌ها از این مدرسه وجود ندارد.

این مدرسه بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز دارد و بسیاری از این کودکان به دلیل وضعیت اقتصادی خانواده‌هایشان از حمایت‌های تحصیلی کمتری برخوردارند اما موسوی با وجود این شرایط، تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد یک فضای امن و حمایتی برای این دانش‌آموزان کرده است.

راه‌اندازی سایت ۴۰نفره کامپیوتر، آزمایشگاه مجهز، نمازخانه، کلاس‌های مجهز و هوشمند، زمین چمن مصنوعی، خانه بازی، گیم نت، سالن فوتسال، باشگاه بدنسازی، سالن ورزش‌های رزمی، فوتبال دستی، گلخانه، چندین پارکینگ دوچرخه برای دانش آموزان و… از جمله اقدامات ماندگار موسوی برای دانش آموزان مستضعف است.

این مدرسه امکانات و تجهیزاتی دارد که دانش اموزان سایر مدارس به ویژه در مناطق محروم خواب داشتن یک عدد از آن ها را دارند؛ از جمله راه‌های موسوی برای جذب امکانات، پیگیری مداوم و خستگی‌ناپذیر از طریق نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی و موسسات خیریه و از جمله از طریق وزارت آموزش و پرورش در تهران است که همین موضوع ارتباط مستقیم با وزارت هم برای او دردسرهایی به وجود آورده‌ است.

این طلبه موفق چند لوح تقدیر از وزیر و مدیران کشوری دارد و بارها به عنوان مدیرنمونه دعوت شده تا برای سایر مدیران مدارس  تجارب خود را منتقل کند اما در سال جاری با مشکلات متعددی از سوی مدیران اداره کل آموزش و پرورش مواجه شده است‌ که انتظار حل آنها و تشویق این مدیر می‌رود.

انتظاری که از جانب شخصیت‌های برجسته استانی و نخبگان علمی تا معتمدان محلی و والدین دانش‌آموزان بارها مطرح شده و اهتمام بیشتر حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به مناطق محروم و توجه به نخبگان را می‌طلبد.

نخبه‌پروری و شایسته‌سالاری در جامعه به عنوان دو عامل کلیدی برای پیشرفت و توسعه پایدار شناخته می‌شوند. با شناسایی و حمایت از نخبگان و افراد شایسته، جامعه می‌تواند از توانمندی‌ها و ایده‌های نوآورانه آن‌ها بهره‌برداری کند و این فرآیند نه تنها به ارتقای سطح کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند، بلکه به توسعه پایدار جامعه و تحقق اهداف بلندمدت نیز منجر می‌شود.

مانع تراشی و بهانه گیری باید جای خود را به سعه صدر و مانع زدایی و همدلی بدهد.

اخبار و تحلیل های روز کشور را در کانال آمال  در ایتا دنبال کنید

https://eitaa.com/amalnews_ir