تار و پود اهواز را می‌شناسم/ علت انحلال شورای سوم، فسادستیزی آن بود

به گزارش آمال، حجت الاسلام رضا فلاحی مقدم، نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون ، جمعه ۱۱ بهمن‌ماه در نشستی با عنوان “انتخاب شفاف” حضور یافت. این برنامه به صورت پخش زنده در صفحات اینستاگرام پخش شد. آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از مصاحبه وی در این […]

به گزارش آمال، حجت الاسلام رضا فلاحی مقدم، نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون ، جمعه ۱۱ بهمن‌ماه در نشستی با عنوان “انتخاب شفاف” حضور یافت.

این برنامه به صورت پخش زنده در صفحات اینستاگرام پخش شد.

آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از مصاحبه وی در این نشست است.

* آنقدر مشکلات داریم که اگر صبح تا شب کار کنیم باز کم است؛ اگر قوانین و ساختار اصلاح شود، بسیاری از پرونده‌های تخلفات از بین می‌رود.

*شفافیت در قراردادها و پیمان‌ها اولویت دارد و باید در قالب یک سامانه به مردم نمایش داده شود؛ به اعتقاد من با حضور رییس جدید قوه قضائیه می‌شود گام بزرگی در زمینه فساد ستیزی برداشت.

*ذوالنور، زاکانی و رئیسی را در بین سیاسیون کشور می‌پسندم؛ قالیباف و لاریجانی و احمدی نژاد را نمی‌پسندم؛ جلیلی را هم دوست دارم اما برای ریاست جمهوری نمی‌پسندم.

*مطالبه اغلب مردم، اصولگرایی یا اصلاح طلبی نیست و طبق بیانات رهبر انقلاب، این تقسیم‌بندی‌ها را قبول نداریم.

*با طرح شفافیت آرا موافق هستم و حاضرم در همه طرح‌ها و لوایح، رای خود را به اطلاع عموم برسانم.

*شورای شهر سوم اهواز دارای ۴ گروه دو نفره و یک نفر دیگر بود؛ من و آقای سبز علی باهم یک ائتلاف داشتیم؛

* شورای سوم شهر اهواز کاملا موفق و بی نظیر بود، پل کابلی در شورای سوم به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید؛ تاسیس یک معاونت فرهنگی باشکوه و عظیم و یک سازمان فرهنگی از جمله فعالیت‌های شورا بود؛

*به طور کلی زمین‌خواری در شهرداری غیرممکن است زیرا تنها در صورت یک دست بودن تمامی اعضای شورا، شهردار و معاونین شهردار، امکان پذیر است.

*چهار نفر از اعضای شورا دستگیر شدند اما علت انحلال شورای سوم، فسادستیزی آن بود؛ مدعی العموم به جرم رشوه گرفتن، از من شکایت کرد و می‌خواستند من را مجبور به استعفا کنند تا شورا منحل شود؛

*من در آن پرونده تبرئه شدم و شهادت می‌دهم یک سانتی متر در شورای شهر سوم، زمین‌خواری صورت نگرفت.

*در آن زمان در پی رایزنی‌هایی که برخی با آیت الله جزایری داشتند، ایشان از من خواست بخاطر منافع شهر استعفا دهم؛ من شرط کردم اگر آبروی من خدشه دار نشود استعفا می‌دهم.

*حاج آقا بیان کردند “در مقابل خبرنگاران در حضور همگان اعلام می‌کنیم که اقای فلاحی‌مقدم انسان شریفی است و بنا به خواسته ما استعفا می‌دهد.” اما این کار را نکردند و حاج اقا هم گفتند اگر این کار را نکردند، استعفا ندهید.

*مطالبه‌گری کنید و نگذارید نماینده در طی ۴ سال عملکرد خود را ارائه نکند و پاسخگو نباشد؛ این کار به نفع شهر ما و به نفع خود نماینده است.

*از جمله مشکلات استان، اختلاف بین نماینده ها است؛ همراهی و همگرایی نمایندگان می‌تواند تاثیر بسیار داشته باشد.این زمینه را می‌بینم که می‌شود این همگرایی ایجاد شود هرچند بستگی به چینش مجلس دارد.

*معاهده برجام خسارات جبران ناپذیری را داشت و تمام داشته ها و سرمایه‌های ما را گرفت؛ تنها حسن برجام این است که همه متوجه شدند که مشکلات کشور به علت عدم مذاکره با آمریکا نیست؛ خروج از برجام و ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای عاقلانه‌ترین کار است.

*درخصوص سند ۲۰۳۰، [غرب] برای تغییر سبک زندگی ما تلاش می‌کنند و هر نسخه خارجی برای فرهنگ ما مردود است؛ قرار نیست آنها برای ما تعیین تکلیف کنند.

*قطعا طبق میثاق نامه ائتلاف شورای نیروهای انقلاب، اگر جزو ۳ نفر لیست نباشم، از کاندیداتوری انصراف می‌دهم؛

• اصلاحات خط قرمز من هستند و شایعات مربوط به دیدار من با اصلاح طلبان بسیار عجیب است و قاطعانه تکذیب می‌کنم.

*نمیدانم تفاوت احزاب اصولگرا با یکدیگر چه چیزی است، مثلا یکی ” پیشرفت و عدالت” و دیگری “توسعه و عدالت” است و تفاوت آنها را درک نمی‌کنم.

* خیر؛ حاج‌آقا علی‌نژاد هیچ حمایتی از من نکرده و جلوی دوربین می‌گویم که از دست او ناراحت هستم.

*با اقتدار تایید صلاحیت شدم و مشکلی نداشتم که کسی بخواهد رایزنی کند.

* از همه کاندیداها در حوزه مالی ضعیف تر هستم و مجبور به اکتفا به حداقل تبلیغات هستم؛ هیچ پولی ندارم و اسپانسر ندارم و فضای مجازی بهترین شیوه تبلیغات است.

* یکی از کاندیداها که منصرف شده، ستاد خود را در اختیار ما قرار داد و همچنین برای ستاد از مردم به صورت خرد خرد می‌رسد.

*  دارایی من یک اپارتمان ۱۵۰ متری در قم و یک خودرو جک جی ۵ سواری است؛ خودروی من گران قیمت نیست و اگر هیچ پولی هم نداشته باشم، سوار پراید نمی‌شوم؛ ۲۵ سال است از دریافت شهریه حوزه خودداری می‌کنم.

* هیچگاه ارتباطم با اهواز قطع نشد و تارو پود شهر اهواز را دقیق میشناسم و از تحولات آن مطلعم.

* در اهواز تا حدودی تبعیض قومیتی وجود دارد و مربوط به همه قومیت‌ها است؛ مردم مطالباتی در این زمینه دارند و باید از مردم هر شهر از همان جا مدیر لایق انتخاب شود.

* شهردار اهواز نقاط قوت و ضعفی دارد اما تاکنون نمره قابل قبولی گرفته است؛ شاعری از دوستان خیلی خوب من است و از قدیم ارتباطات صمیمانه‌ای داشتیم اما هیچ نقشی در انتصاب او به عنوان شهردار نداشتم.

* از صندوق توسعه ملی، ۴۸ میلیارد دلار پول برداشت شده که یک سوم متعلق به استان خوزستان است و موارد آن بابت اشتغالزایی و زیرساخت‌های آن بوده است؛ اما در مصرف بودجه استان سوءاستفاده‌های نامشروع رخ داد؛ همچنین به علت بی‌کفایتی و ضعف عملکرد مدیران، بودجه ها جذب نمی‌شد و به مرکز بازمی‌گشت.

*کسی که خودرو گران قیمت‌تری دارد، باید سهمیه بنزین کمتری دریافت کند.

* در صورت انتخاب از سوی مردم، در اهواز و سه شهرستان دیگر حوزه انتخابیه، برای تسهیل ارتباط مردم، دفتر دایر می‌شود.

* برای اولین بار من از جوانانی مانند احمد سراج و مجتبی یوسفی استفاده کردم و آنها را به عنوان مشاور جوان معرفی کردم که زمینه ای برای پیشرفت آنها شد و دوره در شورا هم جمعی از جوانان مومن، وارد شهرداری شدند که نتایج خوبی داشت.