برنامه کاشت ۱۲ هزار نهال درخت/ احیای شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز

مراسم هفته درختکاری امروز با حضور زعیم حوزه‌های علمیه اهواز در شرکت نورد و لوله سپنتا برگزار شد.

مراسم هفته درختکاری با حضور زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در شرکت نورد و لوله سپنتا برگزار شد.

این شرکت در نظر دارد با کاشت ۱۰ هزار نهال در بیرون از مجموعه و ۲ هزار نهال در داخل شرکت در راستای مسوولیت اجتماعی در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت کند.

آیت الله سید محمد علی جزایری در این مراسم با اشاره به خاطراتی از نقش این شرکت در دفاع مقدس، اظهار کرد: سالیان طولانی این شرکت به خواب فرو رفته بود تا اینکه حالا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام آن را فعال کرده است.

وی احیای مجدد شرکت را از دو جنبه حائز اهمیت دانست و گفت: اول از نظر اشتغال جوانان و دوم از بابت افزایش تولید امیدوار کننده است چرا که تولید داخلی برای هر کشور منشا عزت و اقتدار است.

نورد و لوله سپنتا احیا شد

مهدی عتیق پور مدیرعامل شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز نیز در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران، با اشاره به احیای این شرکت، اظهار کرد: برنامه پنج ساله‌ای با مساعدت مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیریت هولدینگ سپنتا برای تعمیرات، نوسازی و ارتقا تدوین شد که در سال اول آن هستیم.

وی افزود: احیا و نوسازی خط کشش، خط تولید ورق گالوانیزه و همچنین راه‌اندازی نیروگاه‌ در برنامه شرکت است؛ شرکت تا پیش از سال ۱۴۰۰ با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کرد و امروز تعداد نیروها به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

عتیق پور با بیان اینکه در سال آینده قابلیت دو برابر شدن ظرفیت تولیدی را داریم، عنوان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای راه اندازی خط لوله ۱۲ اینچ تا ۱۸ اینچ هستیم که طراحی خط تولید و تهیه ۹۰ درصد تجهیزات آن از داخل شرکت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه صادرات شرکت در سال آینده افزایش می یابد، گفت: در حال راه اندازی خط تولید لوله بدون درز هستیم تا نیاز صنایع نفت و پتروشیمی داخل کشور را تامین می کنیم و درخال حاضر نیاز کشور در این بخش از طریق واردات تامین می‌شود.

آبرسانی شرکت پلیمر سپنتا به ۴۰۰ روستا

سید مصطفی طباطبایی مدیرعامل شرکت سپنتا پلیمر نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این شرکت از سال ۷۵ افتتاح شد که دارای خطوط پلی اتیلن و پلی پرو پیلن آب رسانی روستایی بود.

وی گفت: در ادامه مسیر رشد شرکت موفق شدیم به تازگی استاندارد شرکت ملی گاز را اخذ کرده و لوله‌های مورد تایید این شرکت را تولید کنیم.

طباطبایی با اشاره به تأمین اتصالات گازی و آبی مورد نیاز کشور، عنوان کرد: اردیبهشت‌ماه سال آینده دو خط تولید ۸۰۰ میلیمیتر سایز بالا را افتتاح خواهیم کرد و نیروی انسانی کارخانه را به دو برابر افزایش می‌دهیم تا به ۵۰ نفر برسد؛ تلاش می‌کنیم نیروهای مورد نیاز را از مناطق محروم در پیرامون شرکت تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت سپنتا پلیمر با بیان اینکه شرکت مجددا ۴ ماه است که فعال شده، گفت: در این مدت کوتاه و با وجود کمبود نقدینگی شرکت آبفا، در راستای مسوولیت اجتماعی ۴۰۰ روستا را آبرسانی کردیم؛ این مسیر ادامه دارد و برنامه داریم تا اخر تابستان به هزار روستای دیگر آبرسانی کنیم.

وی افزود: سال آینده ظرفیت کارخانه دوبرابر می‌شود و برنامه صادراتی به عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اوراسیا را در دستور کار داریم.

طباطبایی بیان کرد: مجموعه سپنتا ۵۵ هکتار زمین دارد که دارای امکان ایجاد فضای سبز بالایی می‌باشد؛ در راستای مشارکت در برنامه کاشت یک میلیارد نهال درخت در کشور، ۱۴۰ درخت کاشتیم و برنامه‌ داریم دو هزار دیگر در داخل شرکت و ده هزار نهال بیرون مجموعه غرس کنیم.