جایگاه زنان در لیست‌های انتخاباتی

جایگاه زنان اصلاح طلب در لیست‌های انتخاباتی با وضعیت زنان اصولگرا مو نمی‌زند و هر دو در این ماراتن مقام «آخر» را کسب می‌کنند.

آمال؛ فاطمه طاهری_ این قسمت: اصلاح طلبان؛ در یادداشت پیشین به سطح نگاه اصولگرایان نسبت به فعالیت زنان در حوزه‌های سیاسی پرداختم و خاطرنشان کردم که شورای پنجم را به عنوان تجربه در ذهنشان حک کنند و دیگر آن گذشته بی‌سرانجام را تکرار نکنند، اما در این یادداشت قصد دارم به نگاه و عملکرد اصلاح طلبان بپردازم.

تعداد کم اصلاح‌طلبان به نسبت اصولگرایان سبب شده که این جریان سیاسی داشته‌هایش در زمینه منابع انسانی را بیشتر ببیند و مورد حمایت قرار دهد به همین دلیل می‌توان گفت وضعیت اصلاح طلبان از اصولگرایان در فرایند حمایت از هم حزبی‌ها، بهتر است با این وجود غم انگیز است که باز هم زنان در این جریان نیز آنگونه که شایسته و بایسته است دیده نشده‌اند.

متاسفانه باید بگویم که جایگاه زنان اصلاح طلب در لیست‌های انتخاباتی با وضعیت زنان اصولگرا مو نمی‌زند و هر دو در این ماراتن مقام «آخر» را کسب می‌کنند.

در خوزستان و به ویژه در اهواز مهم نیست اصولگرا باشی یا اصلاح طلب، اعتدال‌گرا باشی یا مستقل گویی مهم این است که فقط مرد باشی در غیر اینصورت از حداقل حمایت‌های جریان‌های سیاسی هم بی‌نصیب می‌مانی! در حالی که به جد می‌توان گفت خوزستان زنان توانمند بسیاری دارد.

ششمین دوره شورای شهر وقت تابو شکنیست، در این دوره از شورا باید سنت ناپسند و ناجوانمردانه «نادیده گرفتن زنان در لیست‌های انتخاباتی» را برای همیشه از عرصه سیاست حذف کرد.
انتهای پیام/