ادغام شرکت آبفا، مشکلات اهواز را پیچیده‌تر می‌کند

عضو شورای شهر اهواز گفت: بودجه شرکت آبفا اهواز پاسخ گوی مشکلات آب و فاضلاب نیست و با ادغام آن، بحران‌های کارگری گریبان آن را خواهد گرفت.

سیدناصر موسوی‌نژاد عضو شواری شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار آمال، اظهار کرد: از طرح ادغام شرکت‌های آبفا اطلاع دقیق ندارم اما در هرحال رفاه حال مردم در آن ملاحظه نشده است زیرا با انجام این طرح خدمات آبفا نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه با مشکلات عدیده ای با توجه به مشکلات موجود بدتر هم خواهد شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: آبفا اهواز دارای کد اجرایی واعتباری استانی و ملی است و با ادغام آن همه پروژه‌ها با مشکل اعتباری مواجه خواهند شد و در نتیجه بصورت نیمه تمام ‌رها خواهند شد، با پیگیری‌های انجام شده مسولین آبفا کشور وکارشناسان فنی با این طرح مخالف هستند و تنها با حمایت استاندار نسخه ادغام پیجیده شده است.

وی با بیان اینکه نتیجه این ادغام باعث می‌شود که اهواز به یک روستای بزرگی تبدیل شود، گفت: باتوجه به مشکلات آبفا استان در بخش تراکم نیروی انسانی ودیون آنان به کارکنان و پیمانکاران و باتوجه به مشکلات حاد آبفا روستایی واعتراضات پرسنلی وآبداران و مشکلات روستاها با ادغام آبفا اهواز ، اهواز به روستا بزرگی تبدیل خواهد شد.

موسوی‌نژاد افزود: انتظار می‌رود که طراحان طرح ادغام صلاح و مصحلت مردم را ببیند وحرف دل نمایندگان مردم در شورای شهر و نمایندگان مردم در مجلس را بشنوند، در حال حاضر آبفای اهواز روی ریل ارائه خدمات به شهروندان وتعامل با شورا وشهرداری است و با اضافه شدن روستاها از لحاظ کمی و کیفی سطح خدمات کاهش خواهد یافت وموجب نارضایتی عمومی وتنش ها وبحرانهای اجتماعی خواهد شد.

وی گفت: درآمد های آبفا پاسخ گوی مشکلات آبفا اهواز نیست و با ادغام، بحران‌های کارگری گریبان آبفا اهواز را خواهد گرفت در حال حاضر آبفا اهواز با رشد درآمد منفی دست به گریبان بوده و فقط از پس هزینه‌های جاری خود ازجمله حقوق و ابزار روزمره برمی‌آید.

عضو شواری شهر اهواز گفت: در کشور ۴ کلانشهر آبفا مستقل دارند از جمله مشهد وکاشان و شیراز واهواز که سه شهر دیگر مستقل هستند و بجز اهواز هیچ بحثی در خصوص دیگر شرکت‌ها که چه از لحاظ زیرساخت‌ها و بودجه ، ساختار و شرایط استراتژیک به اهمیت اهواز نیستند، مطرح نیست.

وی افزود: ادغام آبفا اهواز بدون مطالعه و نظرات کارشناسی ونظرات اعضا شورا ونمایندهای مجلس که نماینده بحق مردم شریف اهواز هستند طرحی خام وناپخته است و با اجرای آن مشکلات حاد و امنیتی برای شهر ایجاد خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما انتظار داریم همه اعضا شورا و نمایندگان قدیم وفعلی و نماینده ولی فقیه ومسئولین امنیتی استان به این موضوع ورود کنند واز انجام ادغام جلوگیری نمایند، زیرا با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در حل مشکل فاضلاب اهواز و اختصاص ۴۰۰۰میلیارد تومان برای این موضوع با ادغام این دو دستگاه، این بودجه به نا کجا آباد می‌رود و کلاف سر در گم خواهد شد.

انتهای پیام