کمک‌های مومنانه حجاج و زائران خوزستانی در ماه مبارک رمضان

مدیر کل سازمان حج و زیارت گفت: با استفاده از ظرفیت زائران و حجاج ثبت‌نام شده، کمک های مومنانه در حال انجام است و اقلام تهیه شده آن‌ها در مناطق خودشان، توزیع می‌شود.

به گزارش آمال ، ناصر حویزاوی مدیر کل سازمان حج و زیارت استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار آمال، اظهار کرد: اکنون و در شرایط به وجود آمده از ویروس کرونا، آموزش حجاج و ساماندهی آنها به صورت مجازی در حال انجام است و در بحث حج عمره منتظر عربستان هستیم تا توافقاتی انجام شود و اذن ورود حجاج به زائران ایرانی داده شود.

وی افزود:  ۳ هزار و ۵۰۰ نفر برای حج تمتع امسال ثبت نام کردند و آمادگی کامل برای اعزام آنها داریم.

حویزاوی با اشاره به استفاده از ظرفیت کاروان‌ها و حجاجی که ثبت نام کردند، گفت: برای جمع کردن اعانات در شرایط کرونا تهیه آرد، برنج و روغن از طریق همین حجاج تهیه و توزیع می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ما متوجه شده‌ایم که در برخی از بیمارستان های مناطق محروم در استان، زنانی که زایمان می‌کنند نیاز به پروتئین و غذا و لباس بچه دارند و در این شرایط ویروس کرونا معمولا کسی به عیادت این مادران نمی‌رود هماهنگی‌ها انجام شده که بسته کمک غذایی و ملزومات مورد نیاز آنها آماده و اهدا شود.

مدیر کل سازمان حج و زیارت افزود: معمولا اقلامی که تهیه می‌شود توسط زائران و حجاج در هر منطقه ای که باشد در همان منطقه و حوزه هم هزینه می‌شود اما بحث هماهنگی آنها در سازمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/