نحوه ادامه سال تحصیلی و امتحانات در مدارس خوزستان/اپلیکیشن شاد یک تحول بزرگ است

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ادامه روند آموزش و اتمام سال تحصیلی به شکل آموزش مجازی در حال انجام است، گفت: بر اساس نظر معاونان وزارت آموزش و پرورش، امسال بعید است دانش آموزان به کلاس‌های درس بازگردند.

کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان صبح امروز،  در گفت‌وگو با خبرنگار آمال، با بیان اینکه ادامه روند آموزش و اتمام سال تحصیلی به شکل آموزش مجازی و از طریق برنامه‌های مجازی و اپلیکیشن شاد در حال انجام است، اظهار کرد: بر اساس نظر معاونان وزارت آموزش و پرورش، بعید است که دانش آموزان به کلاس‌های درس بازگردند.

وی افزود: در حال حاضر سیستم آموزشی به دو سبک در حال فعالیت است؛ سبک سیستم آموزش مجازی از طریق موبایل و استودیوهای مدرسه‌ای و آموزش از طریق صدا و سیما و کانال‌های مجازی که روزانه در حال انجام است و سبک دیگر شبکه اجتماعی و آموزشی شاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، عنوان کرد:  استودیوهای مدرسه‌ای ۲۸ اسفند افتتاح شد و۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد این  استودیوها استاندارد هستند و همه همکاران در آن تولید محتوا می‌کنند و در کانال‌های مربوطه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

مودت افزود: اپلیکشین شاد هم تنها برنامه مجازی و منحصر به آموزش و پرورش است که ظریب امنیتی آن بالا رفته و پهنای باند آن برای ۱۴ میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون همکار فرهنگی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن شاد یک رویداد مهم و تحول شگرف در امر آموزش کشور و اجرای عدالت آموزشی است، گفت: در حال حاضر اپلیکیشن شاد برای دانش‌آموزان دوره متوسطه هم اعمال شده که باید دانش‌آموزان و مدیران و معلمان دوره متوسطه در این برنامه ثبت نام کنند.

مودت گفت: ۳۰ درصد از مناطق از جمله مناطق عشایری و حاشیه‌ای و به طور کل مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند در دستور کار قرار دارند تا برای آنها هم تصمیمی اتخاذ شود اما درباره عشایر که اکنون وقت کوچ آنان است، ۲ هزار پکیج آموزشی میان آن ها  تقسیم شده است.

مودت با اشاره به نحوه امتحانات نهایی پایه دوازدهم، بیان کرد:  هنوز ابلاغی در این مورد نشده است اما به هر حال به همین سبک‌هایی که اعلام شده باید تمام دروس آنان تدریس شود و ما منتظر هستیم کارهای زیرساختی انجام شود، زیرا دانش آموزان در این مقطع بعد از اتمام تحصیل، کنکور دارند بنابراین باید تدابیر ویژه‌ای برای نحوه برگزاری امتحانات این دوره اتخاذ شود.

وی افزود: در  پایه‌های  ابتدایی و متوسطه اول شرایط سختی برای نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان نیست زیرا امتحانات داخلی و توصیفی است و از طریق فضای مجازی می‌توان امتحانات را برگزار کرد و یا برمبنای نمره ای که دانش‌آموزان در طول سال کسب کردند امتحانات و نمره دادن انجام می شود.

مودت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تکلیف دانش‌آموزان دوره نهم که باید انتخاب رشته کنند چیست و چه تصمیمی برای آنان گرفته شده، عنوان کرد: یکی از سوالات پیش رو همین است که بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چه می‌شود که هنوز در این باره چیزی مشخص نشده است همچنین امتحانات تیزهوشان و استعداد درخشان برگزار نمی‌شود و بر اساس معدل دانش آموزان اقدام به انتخاب رشته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان گفت: همانطور که ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیلی‌ها را مشخص کرده همین ستاد طی جمع بندی که انجام می‌دهد، ظرف دو سه روز آینده تصمیمات نهایی را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/