شکرخدا موسوی در سال ۹۱ در مورد کوت عبدالله چه گفت؟

اظهارات سابق شکرخدا موسوی در دفاع از جدایی کوت‌عبدالله از اهواز، این روزها باز هم انتقاداتی را به او وارد کرده است.

به گزارش آمال، سید شکرخدا موسوی نماینده سابق اهواز در مجلس شورای اسلامی در حالی بار دیگر داوطلب انتخابات مجلس شده که یک هفته پیش از ثبت‌نام، از انصراف رسمی خود خبر داده بود.

او پس از رد صلاحیت و سپس تایید صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان، به یکی از کاندیداهای شاخص انتخابات تبدیل شده و از این رو بار دیگر در محافل سیاسی انتقادات از وی به علت پیگیری جدایی کوت عبدالله از اهواز، بالا گرفت.

جدایی کوت‌عبدالله در زمستان سال ۹۱ با نارضایتی اهالی آن همراه بود اما شکرخدا موسوی نماینده وقت اهواز معتقد بود این جدایی، تنها راه حل مشکلات است.

موسوی در دی‌ماه ۹۱ در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرده بود که محرومیت “کوت عبدالله” فقط با شهرستان شدن آن رفع می شود و مردم این منطقه باید از شهرستان کارون استقبال کنند.

سید شکرخدا موسوی اظهار کرد: متاسفانه بعضی ها که دلشان برای کوت عبدالله نمی سوزد به مردم این منطقه القا می کنند که جدا شدن کوت عبدالله از شهر به ضرر مردم و عمران و توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه این افراد دلشان برای محرومیت کوت عبدالله نسوخته و نگران کاهش بودجه متمرکز شهری هستند، افزود: مردم این منطقه از این اتفاق جدید استقبال کنند که قطعا برکات آن را در آینده ای نزدیک خواهند دید.

موسوی با بیان اینکه مشکل محرومیت و عقب ماندگی کوت عبدالله با شهر شدن، حل می شود، گفت: اگر بنا بود کوت عبدالله به عنوان منطقه ای از اهواز پیشرفت کند که در طی سالیان گذشته این اتفاق می افتاد.

وی تصریح کرد: برای جبران عقب ماندگی تاریخی مناطق کوت عبدالله و حمیدیه، راهی جز تاسیس شهرستان های جدید نبود.

نماینده سابق اهواز با اشاره به مزیت های مناطق تاریخی کوت عبدالله و حمیدیه، اظهار کرد: تاسیس فرمانداری، شهرداری و استقرار نهادهای حاکمیتی، دستگاه های خدماتی و اجرایی در شهرستان های حمیدیه و کارون، اختصاص بودجه و اعتبار مناسب در لایحه بودجه ۹۲ برای عمران و توسعه این مناطق که توانایی لازم برای جبران عقب ماندگی های موجود را داشته باشد، تعیین افراد شایسته، متعهد و تحول آفرینِ جوان و بومی برای مدیریت های اجرایی این مناطق از جمله مهم ترین اولویت های کاری مدیرت عالی استان در ماه های آینده خواهد بود.